T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
MALI HIZMETLER MÜDÜRLÜGÜ
GÖREV, YETKI VE SORUMLULUKLARI ILE ÇALI?MA USUL VE ESASLARI YÖNETMELIGI
BIRINCI BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanimlar ve Temel Ilkeler
Madde 1) Bu yönetmeligin amaci; Muradiye Belediye Ba?kanligi Mali Hizmetler Müdürlügü’nün kurulu?, görev, yetki ve sorumluluklari ile çali?ma usul ve esaslarini düzenlemektedir.
Hukuki Dayanak
Madde 2) Bu yönetmelik,5393 sayili Belediye Kanunu ve 5018 sayili Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümlerine dayanilarak hazirlanmi?tir.
Kurulu?
MADDE 3) Muradiye Belediye Ba?kanligi Mali Hizmetler Müdürlügü, 22.02.2007 tarihli 26442 sayili Resmi Gazetede yayimlanan, Bakanlar kurulunun “Belediye ve Bagli Kurulu?lari ile Mahalli Idare Birlikleri Norm Kadro Ilke ve Standartlarina Dair Yönetmelik’ geregince Muradiye Belediye Meclisinin karari ile kurulmu?tur.
Tanimlar
MADDE 4) Bu yönetmelikte geçen;
a) Bakanlik:Içi?leri Bakanligini
b) Üst Yönetici: Belediye Ba?kani,
c) Kanun: 5018 sayili Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununu ve 5393 Sayili Belediye Kanununu, 3734 sayili Kamu ihale kanununu,
d) Mali Hizmetler Müdürlügü: Kamu idarelerinde 5018 sayili kanunun 60, maddesinde belirtilen görevleri yürüten birimi,
e) Mali Hizmetler Müdürü:5018 sayili kanunun 60. maddesinde belirtilen görevleri yürüten yöneticiyi, Muhasebe Hizmeti: Gelir ve alacaklarin tahsili, giderlerin ve borçlarin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen degerler ile emanetlerin alinmasi, saklanmasi, ilgililere verilmesi, gönderilmesi, ve diger tüm mali i?lemlerin kayitlarinin yapilmasi ve raporlanmasi i?lemlerini,
f) Muhasebe Birimi; Muhasebe hizmetlerinin yapildigi birimi,
g) Muhasebe Yetkilisi: Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden ve muhasebe biriminin yönetiminden sorumlu, usulüne göre atanmi? sertifikali veya sertifikasiz yöneticiyi,
h) Muhasebe Yetkilisi Mutemedi: Muhasebe yetkilisi adina ve hesabina para ve parayla ifade edilebilen degerleri geçici olarak almaya, muhafaza etmeye, vermeye, göndermeye yetkili ve bu i?lemler ile ilgili olarak dogrudan muhasebe yetkilisine kar?i sorumlu olan kamu görevlilerini ve yetkili memurlari,
j) Ön Mali Kontrol: Idarelerin gelir gider varlik ve yükümlülüklerine ili?kin mali karar ve i?lemlerinin; idarenin bütçesi, bütçe tertibi, kullanilabilir ödenek tutari, harcama programi, finansman programi, merkezi yönetim bütçe kanunu ve diger mali mevzuat hükümlerine uygunlugu ve kaynaklarin etkili, ekonomik ve verimli bir ?ekilde kullanilmasi yönlerinde yapilan kontrolünü.
k) Para ve Para Ile Ifade Edilebilen Degerler: Muhasebe birime veya mutemedine teslim edilipmuhafaza ve sorumlulugu altinda bulunan tedavüldeki Türk parasi ve konvertibl yabanci paralar ile altin, gümü?, kiymetli maden ve bunlardan yapilmi? her türlü ziynet e?yasi, antika paralar, hisse senedi, tahvil ve hazine bonolari, diger devlet borçlanma senetleri, degerli kagitlar, konvertibl olmayan yabanci paralar ve bu mahiyetteki degerleri,
I) Vezne: Muhasebe birimine teslim edilen para ve para ile ifade edilebilen menkul degerlerin muhafaza edildigi yeri,
m) Ambar: Muhasebe birimine teslim edilen ve parayla ifade edilen degerli kâgitlar ile muhasebe birimince kullanilacak seri ve sira numarali alindi, teslimat müzekkeresi, çek ve benzeri basili evrakin muhafaza edildigi yeri,
Temel Ilkeler
MADDE 5)
Muradiye Belediye Ba?kanligi Mali Hizmetler Müdürlügü tüm çali?malarinda;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde ?effaflik,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
d) Kurum içi yönetimde ve ili ilgilendiren kararlarda katilimcilik,
e) Uygulamalarda adalet ve hizmette e?itlik,
f) Belediye kaynaklarinin kullaniminda etkinlik ve verimlilik,
g) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlik kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini esas alir.
IKINCI BÖLÜM
Mali Hizmetler Müdürlügünün Görev, Yetki ve Sorumluluklari
Müdürlügün Görev ve Yetkileri
MADDE 6 ) A?agida sayilan görevler, Mali Hizmetler Müdürlügü tarafindan yürütülür:
a) Izleyen iki yilin bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yillik performans programina uygun olarak hazirlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunlugunu izlemek ve degerlendirmek.
b) Mevzuat uyarinca belirlenecek bütçe ilke ve esaslari çerçevesinde, ayrintili harcama programi hazirlamak
c) Bütçe kayitlarini tutmak, bütçe uygulama sonuçlarina ili?kin verileri toplamak, degerlendirmek ve bütçe kesin hesabi ile mali istatistikleri hazirlamak.
d) Ilgili mevzuati çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarinin takip ve tahsil i?lemlerini yürütmek.
e) Idarenin mülkiyetinde veya kullaniminda bulunan ta?inir ve ta?inmazlaraili?kin icmal cetvellerini düzenlemek.
f) Mali kanunlarla ilgili diger mevzuatin uygulanmasi konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkilerine gerekli bilgileri saglamak ve dani?manlik yapmak.
g) Idarenin, diger idareler nezdinde takibi gereken mali i? ve i?lemlerini yürütmek ve sonuçlandirmak.
h) Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek
i) Mali konularda üst yönetici tarafindan verilen diger görevleri yapmak.
k) Idarenin muhasebe hizmetlerini yürütmek
l) Birim bütçe taslagi programini zamaninda hazirlamak.
m) Mali Hizmetler Müdürlügünde gerçekle?tirme görevlilerini atamak.
Bütçenin Hazirlanmasi
MADDE 7) Bütçenin hazirlanmasinda kullanilacak belge ve cetveller ile gerekli doküman Mali Hizmetler Müdürlügü tarafindan ilgili birimlere gönderilir. Her bir harcama birimi bütçe teklifini hazirlayarak birim performans programiyla birlikte gerek sistemden ve gerekse yazili olarak Mali Hizmetler birimine gönderir. Harcama birimi temsilcileri ile görü?meler yapilarak idarenin bütçe teklifi Mali Hizmetler Birimi tarafindan hazirlanir. Idarelerin bütçe tekliflerinin hazirlanmasinda Orta Vadeli Program, Orta Vadeli Mali Plan, Bütçe Çagrisi ve Bütçe Hazirlama Rehberi, Yatirim Genelgesi ve Yatirim Programi Hazirlama Rehberi esas alinir. Idarenin bütçe hazirlanmasinda te?kilat kanunlari ile ilgili mevzuat dikkate alinir.
Bütçe I?lemlerinin Gerçekle?tirilmesi ve Kaydedilmesi
Madde 8) Bütçe i?lemleri, harcama birimleriyle koordinasyon saglanarak Mali Hizmetler Müdürlügü tarafindan gerçekle?tirilir, kayitlari tutulur ve izlenir. Bütçe kayit ve i?lemleri, Mali Hizmetler Müdürünün veya yetki verdigi personelin onayiyla gerçekle?tirilir ve idarenin tüm harcama birimlerine açik tutulur.
Ödenek Aktarma Belgelerinin Düzenlenmesi
MADDE 9) Idarenin bu i?lemleri ilgili mevzuatlari çerçevesinde Mali Hizmetler Müdürlügü Tarafindan gerçekle?tirilir.
Gelirlerin Tahakkuku, Gelir Ve Alacaklarin Takip ve Tahsili
MADDE 10) Gelir tahakkuku, gelir ve alacaklarinin takip ve tahsil i?lemleri, Mali Hizmetler Müdürlügü Gelir servisi tarafindan yürütülür. Herhangi bir gelir tahakkuku veya gelir ve alacaklarin takip ve tahsilini gerektirenler, gerekli i?lemlerin yapilmasi amaciyla ilgili birim tarafindan Mali Hizmetler Müdürlügüne bildirilir.
Ta?inir ve Ta?inmaz Kayitlarinin Tutulmasi
MADDE 11) Idarenin mülkiyetinde veya idareye tahsisli olan ya da idarenin kullaniminda bulunan ta?inir ve ta?inmazlari ile bunlara ili?kin i?lemlerin kaydi ilgili mevzuatinda belirlenen ki?iler tarafindan tutulur. Bu kayitlar belirlenecek sürede ilgili birim tarafindan Mali Hizmetler Birimine bildirilir. Mali Hizmetler Müdürlügünce bu kayitlar konsolide edilerek idarenin ta?inir ve ta?inmaz kayitlari olu?turulur.
Muhasebe Hizmetlerinin Yürütülmesi
MADDE 12) Idarenin muhasebe hizmetleri Mali Hizmetler Müdürlügü tarafindan yürütülür. Muhasebe hizmetleri, Kanun ve ilgili mevzuati çerçevesinde muhasebe yetkilileri tarafindan yerine getirilir.
Bütçe Kesin Hesabinin Hazirlanmasi
MADDE 13) Bütçe kesin hesabi, bütçe uygulama sonuçlari dikkate alinarak Mali Hizmetler Müdürlügü tarafindan hazirlanir. Idarenin bütçe kesin hesaplari, Mali Hizmetler Birimince ilgili kanunlardaki hükümlere göre düzenlenir.
Bütçe Uygulama Sonuçlarinin Raporlanmasi
MADDE 14) Bütçe uygulama sonuçlarina ili?kin her türlü rapor, cetvel ve belge Mali Hizmetler Müdürlügünce hazirlanir.
Dani?manlik Hizmeti Sunma ve Bilgilendirme Yükümlülügü
MADDE 15) Mali Hizmetler Müdürlügü, harcama birimleri tarafindan birimlerine ili?kin olarak istenilen bilgileri saglamak ve harcama birimlerine mali konularda dani?manlik hizmeti sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla mali yönetim ve kontrol ile denetim konularinda gerekli bilgi ve dokümantasyon, yetki ve görevleri çerçevesinde, Mali Hizmetler Müdürlügü tarafindan olu?turulur ve izlenir. Harcama birimleri, mali mevzuatta meydana gelen degi?iklikler konusunda Mali Hizmetler birimi tarafindan uygun araçlarla bilgilendirilir. Mali konulardaki düzenleme ve kararlarin uygulanmasi konusunda, gerektiginde ilgili idarelerin görü?ü de alinarak, Mali hizmetler birimince uygulamaya açiklik getirici ve yönlendirici yazili açiklama yapilabilir.
Üst Yönetici Tarafindan Verilecek Diger Görevler
MADDE 16) Mali Hizmetler Müdürlügü üst yönetici tarafindan mali konularda verilecek diger görevleri de yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hizmetler Müdürlügünün Yapilanmasi
MADDE 17) Mali hizmetler Müdürlügünün bütçe hazirlama ve uygulama görevleri; muhasebe, mali istatistik, kesin hesap, faaliyet raporu hazirlama görevleri, gelir tahakkuk ve tahsilat görevi ve ön mali kontrol görevlerinin ayri birimler tarafindan yürütülmesi esastir. Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi ayni ki?idebirle?emez. Mali Hizmetler Müdürlügünde ön mali kontrol görevini yürütenler, onay belgesi ve ekleri ile ?artname ve sözle?me tasarilarinin hazirlanmasi, mali karar ve i?lemlerinin belgelendirilmesi, mal ve hizmetlerin teslim alinmasi gibi mali karar ve i?lemlerin hazirlanmasi ve uygulanmasi a?amalarinda görevlendirilemezler ve ihale komisyonu ile muayene ve kabul komisyonunda ba?kan ve üye olamazlar,
Muhasebe, Bütçe ve Kesin Hesap Birimi
MADDE 18) Muhasebe, Bütçe ve Kesin Hesap biriminin görevleri ?unlardir:
a) Bütçeyi hazirlamak
b) Ayrintili harcama ve finansman programlarini harcamak.
c) Bütçe i?lemlerini gerçekle?tirmek ve kayitlarini tutmak,
d) Bütçe uygulama sonuçlarini raporlamak
e) Idare faaliyetlerinin bütçeye uygunlugunu izlemek ve degerlendirmek,
f) Mali kanunlarla ilgili diger mevzuatin uygulanmasi konusunda üst yöneticiye ve Harcama yetkilerine gerekli bilgileri saglamak ve dani?manlik yapmak.
g) Mali konularda üst yönetici tarafindan verilen diger görevleri yapmak Belediye’nin bütün giderlerinin mevzuata uygun olarak yapilmasini saglamak,
i) Muhtaç asker ailelerine yapilan düzenli yardimlar ile ilgili ödemelerin takip ve kontrol edilmesini saglamak,
j) Ödeme evraklarinin tanzimi ve teslimat müzekkeresi düzenlenmesi i?lemlerinin yapilmasini saglamak,
k) Kamu kurum ve kurulu?larina gelir kalemlerinden ayrilmasi gereken yasal paylarin ilgili emanet hesaplara alinmasini ve emanet hesaplarinin takibi ile ilgili çali?malarin kontrol vekoordine edilmesini saglamak,
l) Mevzuat geregi, Belediye’nin yükümlülükleri arasinda bulunan çe?itli harç, vergi fon vb. ödemelerin yapilmasini saglamak.
m) Mevzuatin öngördügü diger görevler ile amiri tarafindan verilen görevlerin icra edilmesini saglamak.
n) Bütçe kesin hesabini hazirlamak.
o) Mal yönetim dönemine ili?kin icmal cetvellerini hazirlamak. ö) Mali istatistikleri hazirlamak.
Gelir Tahakkuk, Tahsilat ve Takip Birimi (Gelirler Servisi)
MADDE 19) Gelir Tahakkuk Tahsilat ve Takip biriminin görevleri ?unlardir:
a) Ilgili mevzuati çerçevesinde Belediye’nin gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarinin takip ve tahsil i?lemlerini yürütmek,
b) Mer’i mevzuatla göre\\ alanina giren mükelleflerin bütün kayit kontrollerinin yapilmasini saglamak c) Belediye Gelirleri Kanununda adi geçen vergi, harç, katilim payi ve diger gelirlerle alakali vergi kayip ve kaçak kontrollerinin yapilmasini saglamak,
d) Emlak Vergisi Kanunun da belirtilen emlak vergilerinin kayip ve kaçak kontrollerin yapilmasini saglamak
e) Belediye Gelirleri Kanununda adi geçen vergi, harç, katilim payi ve diger gelirlerle alakali vergi kayip ve kaçak kontrollerin yapilmasini saglamak,
f) Mükelleflerle ilgili usulüne uygun yoklama tutanagiyla tespitler yapmak, tespite ili?kin yoklama tutanagini mer’i mevzuat gerekleri dogrultusunda ilgili mükellef ve birimlere verilmesini saglamak,
g) Müdürlüge intikal eden mükelleflerle ilgili dilekçelerin geregini yaprak i?lemi sonuçlandirmak
h) Mükelleflere elden teslim edilmesi gereken ihbarname, tebligat vb. evrakin usulüne uygun teblig edilmesini saglamak,
i) Belediye Gelirleri Kanunu’nda ve diger mer’i mevzuatta ifade edilen gelirlerin tahakkuk i?lemlerinin yapilmasini saglamak.
j) Tahakkukta diger Müdürlüklerle alakali olan gelirlerinin tahakkuk i?lemlerinin yapilmasini saglamak,
k) Tahakkuk görevlerinin icrasi esnasinda diger ilgili Müdürlüklerle koordineli çali?mak,
l) Tahakkuku tahsile bagli olan gelirlerin tahakkuk i?lemleri için ilgili birimlere koordineli çali?mak,
m) Belediye sinirlari içinde bulunan mükelleflerden yasalar çerçevesinde Belediye tarafindan alinmasi gereken: emlak Vergisi, Ilan ve Reklam Vergisi, Eglence Vergisi, Çevre Temizlik Vergisi, i?gal Harci, Tatil Günlerinde Çali?ma Ruhsat Harci, Ölçü ve Tarti Aletleri Muayene Harci, Bina In?aat Harci, Imar Harç ve Vergileri, Harcamalara I?tirak Paylari, ?artli ve ?artsizBagi?lar, Otopark Gelirleri, Kira Gelirleri, Iller Bankasi Payi,I?yeri Açma Harçlari, Garaj Gelirleri, Belediye Encümeni tarafindan karara baglanan ceza ve sati?lardan kaynaklanan alacaklar, Belediye Meclisi tarafindan tarifeye baglanan ücretler ile her türlü vergi, harç, pay, ücret vs. gelirin zamaninda ve usulüne uygun olarak tahakkuk ve tahsil edilmesini saglayici çali?malari kontrol ve koordine etmek.
n) Tahsilati gecikenlere ödeme emri gönderilmesini saglamak.
o) Ödemenin yapilmamasi durumunda haciz i?lemlerinin ba?latilmasi ve yapilmasini saglamak,
p) Eskiye yönelik alacak kayitlarin tutulmasini ve tahsil olunan paralarin bankaya yatirilmasini saglamak,
r) Gelirin saglanmasi amaciyla, gerçekle?tirilecek giderlerin tahakkukunu ve takibini yapmak.
s) Tahsilatla ilgili raporlar, icmaller, ve cetvellerin hazirlanmasini saglamak,
?) Tahakkuklu ve tahakkuksuz gelirler ile takipli ve takipsiz gelirlerin tahsilat takiplerini kontrol etmek.
t) Tahsilat yapilamayan gelirleri raporlama düzeni içerisinde takip etmek, tebligat, ödeme emri, haciz yollari ile tahsilatlarin yapilmasini kontrol etmek, yapilacak tebligatlarin hazirlanmasi ve dagitilmasini organize etmek,
u) Aylik gelir tablosu hazirlanmasini saglayarak amirine sunmak, gelirlerin egilimleri ile ilgili amirini bilgilendirmek.
ü) Mer’i mevzuatin öngördügü diger görevler ile amiri tarafindan verilen görevlerin icra edilmesini saglamak.
Ön Mali Kontrol Birimi
MADDE 20) Ön mali kontrol alt biriminin görevleri ?unlardir:
a) Ön mali kontrol görevini yürütmek
b) Mali kanunlarla ilgili diger mevzuatin uygulanmasi konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri saglamak ve dani?manlik yapmak.
c) Mali konularda üst yönetici tarafindan verilen diger görevleri yapmak.
Mali Hizmetler Müdürünün Görev ve Yetkileri
MADDE 21) Mali hizmetlere ili?kin hizmetlerin yerine getirildigi birimin Müdürü Mali Hizmetler Müdürüdür. Mali Hizmetler Müdürü,
a) Birimi yönetir, yeterli sayi nitelikte personel istihdamini, personelin egitimini ve yeti?tirilmelerini saglayacak çali?malar yapar.Personelin gizli sicillerini düzenler, her türlü özlük ve sosyal haklarini izler.
b) Birimin görev dagilimini yaparak hizmetlerin etkili süratli ve verimli bir ?ekilde sunulmasini saglar.
c) Birimin yazi?malarini yürütür, idarenin diger idareler nezdindeki mali i? ve i?lemlerini izler ve sonuçlandirilmasini saglar.
d) Idarenin mali yönetim ve kontrol sisteminin etkili bir ?ekilde çali?masi için gerektiginde harcama yetkilileri ile toplanti yapar, üst yöneticiyi bilgilendirir ve önerilerde bulunur.
e) Iç ve di? denetim sirasinda denetçilere bilgi ve belge saglar.
f) Bütçe, mali tablolar, kesin hesap, faaliyet raporu ve diger raporlarin süresinde hazirlanmasini, onaylanmasini ve ilgili yerlere gönderilmesini saglar.
g) Gelirlerin azalmasina veya giderlerin artmasina neden olacak ve idareye yükümlülük getirecek kararlarin mali analizini yapar.
h) Gerektiginde mali mevzuatin uygulanmasina yönelik açiklayici düzenlemeler hazirlar.
j) Mali hizmetlerin saydam, planli. Idarenin amaçlarina ve mevzuata uygun bir ?ekilde yürütülmesi için gerekli önlemleri alir. Mali Hizmetler Müdürü, görev ve yetkilerinden bazilarini üst yöneticinin onayiyla alt birim yöneticilerine devredebilir.
k) Mali Hizmetleri Müdürü ilgili kanun ve yönetmenlikler dogrultusunda biriminde çalisan personeller arasinda görev ve is dagilimi yaparak personelin görev ve sorumluluklarini yazili olarak belirler ve tüm personele teblig ederek bir suretini özlük dosyalarinda muhafaza eder.
Mali Hizmetler Müdürünün Sorumluluklari
MADDE 22) Mali Hizmetler Müdürü, birim görevlerinin yerinde ve zamaninda yerine getirilmesinden üst yöneticiye kar?i sorumludur. Birim müdürü;
a) Harcama birimleri arasinda mali yönetim ve kontrol alaninda koordinasyon saglanmasindan,
b) Birim hizmetlerinin etkili, süratli ve verimli bir ?ekilde yürütülmesinden,
c) Gelirlerin zamaninda tahakkuku ve gelir ve alacaklarin süresinde takip ve tahsilinin saglanmasindan,
d) Ödeneklerin planlanarak ilgili yerlere zamaninda gönderilmesinden,
e) Ön mali kontrole ili?kin faaliyetlerin etkili bir ?ekilde yürütülmesinden,
f) Birim tarafindan hazirlanmasi gereken plan, program, bütçe, kesin hesap, mali tablolar ve diger raporlar ile mali istatistiklerin zamaninda hazirlanarak ilgili idarelere gönderilmesinden,
g) Personelin devam/devamsizliginin izlenmesinden sorumludur.
Muhasebe Yetkilisinin Görevlendirilmesi, Görev Ve Yetkileri
MADDE 23) Muhasebe Yetkilisinin görev ve yetkileri a?agida belirtilmi?tir.
a) Muhasebe yetkilisi olarak atanacaklarin 657 sayili Devlet memurlari Kanununun 48. maddesinde belirtilenler ile en az dört yillik yüksek ögrenim görmü? olmak, Kamu idarelerinin muhasebe hizmetlerinde en az dört yil çali?mi? olmak, görevin gerektirdigi bilgi ve temsil yetenegine sahip olmak. Muhasebe sertifikasi almi? olmak, muhasebe sertifikasi olmayanlar diger ?artlarita?imalari halinde üst yönetici tarafindan atanir.
b) Gelirleri ve alacaklari ilgili mevzuatina göre tahsil etmek, yersiz ve fazla tahsil edilenleri ilgililerine iade etmek.
c) Giderleri ve borçlari hak sahiplerine ödemek,
d) Para ve parayla ifade edilebilen degerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek.
e) Mali i?lemlere ili?kin kayitlari usulüne uygun, saydam ve eri?ebilir ?ekilde tutmak, mali rapor ve tablolari her türlü müdahaleden bagimsiz olarak düzenlemek.
f) Gerekli bilgi ve raporlari, Bakanliga, hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama yetkilisi ile üst yöneticisine ve yetkili kilinmi? diger mercilere muhasebe yönetmeliklerinde belirtilen sürelerde düzenli olarak vermek.
g) Vezne ve ambarlarin kontrolünü ilgili mevzuatinda öngörülen sürelerde yapmak,
h) Muhasebe hizmetlerine ili?kin defter, kayit ve belgeleri ilgili mevzuatinda belirtilen sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazir bulundurmak.
j) Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve i?lemlerini ilgili mevzuatinda öngörülen zamanlarda denetlemek veya muhasebe yetkilisi mutemedinin bulundugu yerdeki birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek.
k) Hesabini kendinden sonra gelen muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabi devralmak.
l) Muhasebe birimini yönetmek,
m) Diger mevzuatla verilen görevleri yapmak.
?ef, Memur ve I?çilerin Görevleri
Madde 24) Mali Hizmetler Müdürünün direktifleri dogrultusunda, ?ef, Müdürlük görevlerinin yürütülmesi ve memurlarin düzenli tertipli çali?masini saglamakla görevlidir. Memurlar tarafindan yapilan i?leri kontrol eder. I?lemlerin eksiksiz ve zamaninda yapilmasini saglar. Çe?itli unvanlardaki memur ve i?çi personel, görev bölümüyle kendine verilen i?leri mevzuata uygun olarak tam ve zamaninda yapmakla görevlidir.
Birim Çali?malarinda I?birligi ve Uyum
MADDE 25) Birimin faaliyet ve çali?malarini degerlendirmek ve gerekli önlemleri almak amaciyla Birim Müdürünün ba?kanliginda alt birim yöneticilerinin katilimi ile her ay düzenli toplantilar yapilir. Bu toplantilarda, birimin faaliyetleri ve gerçekle?tirilen i?lemler, sorunlar, görü? ve öneriler degerlendirilerek bilgi payla?imii? birligi ve uyum saglanir.
Görev Dagilimi
MADDE 26) Görev dagilimini gösteren çizelgede, idarenin te?kilat yapisina uygun olarak olu?turulan alt birimlere, görevli personele, personelin görev, yetki, ve sorumluluklarina, personelin oda, unvan ve telefon, e-posta adreslerine yer verilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Diger Hükümler, Yürürlük ve Yürütme
Mali Hizmetler Müdürlügünde Kullanilacak Defter Kayit ve Belgeler
MADDE 27) Mali Hizmetler Müdürlügünde kullanilacak defter, kayit ve belgeler, ayni bilgileri içerecek ?ekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu ?ekilde düzenlenecek defter, kayit ve belgeler, gerektiginde çiktilari alinarak sayfa numarasi verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularina göre açilacak dosyalarda muhafaza edilir.
Evrak Kayit Sistemi ve Yazi?malar
Madde 28) Mali Hizmetler Müdürlügüne gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin kayda alinarak gelen ve giden evrak Bilgisayar sisteminde (otomasyonda) izlenir. Yazi?malar siniflandirilarak standart dosya planina göre dosyalanir ve ar?iv düzenine göre korunur.
Tereddütlerin Giderilmesi
MADDE 29) Bu yönetmeligin uygulanmasinda ortaya çikabilecek tereddütleri gidermeye ve gerekli düzenlemeleri yapmaya belediye ba?kani yetkilidir. Geçici Madde 1- Mali Hizmetler Müdürlügünün alt birimlerinin olu?turulmasi amaciyla, idarece gerekli önlemler alinir ve bu alt birim yönetici kadrolarina üst yönetici tarafindan atama ve görevlendirme yapilir.
Denetim ve Disiplin Hükümleri
MADDE 30)
a) Mali hizmetler müdürü birimde çalisan tüm personelin (memur,kadrolu isçi, sözlesmeli personel, sürekli isçi vb.) disiplin amiri olup ilgi personeli her zaman denetlemeye yetkilidir.
b) Mali hizmetler müdürlügünde çalisan tüm personeller kadro ve unvanlarina göre tabi olduklari mevzuattan dogan disiplin hükümlerine uymakla yükümlüdürler.
Yürürlükten Kaldirilan Yönetmenlik
MADDE 31) Bu yönetmenligin yürürlüge girmesi ile birlikte varsa yürürlükte olan Mali hizmetler müdürlügüne ait yönetmenlik yürürlükten kaldirilmistir.
Yönetmenlikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 32) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili kanun, yönetmelik ve diger mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 33) Muradiye Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlügünün yapilanma ve görev, yetki ve sorumluluklarini içeren bu çali?ma esaslari, Belediye Meclisince kabul edilip yürürlüge girer.
Yürütme
Madde 34) Bu yönetmelik hükümlerini Muradiye Belediye Baskani yürütür.