T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
INSAN KAYNAKLARI VE EGITIM MÜDÜRLÜGÜ
GÖREV, YETKI VE SORUMLULUKLARI ILE ÇALISMA USUL VE ESASLARI YÖNETMELIGI
BIRINCI BÖLÜM
Kurulus, Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanimlar
Kurulus
MADDE 1) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügü, ilgili mevzuatta Belediyelere verilen görevlerin müdürlügü ilgilendiren kisimlarini yerine getirmek üzere; 5393 sayili Belediye kanunu ile 22.02.2007 tarihli ve 26442 sayili Resmî Gazetede yayimlanarak yürürlüge konulan Belediye ve Bagli Kurulu?lari ile Mahalli Idare Birlikleri Norm Kadro Ilke ve Standartlarina Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak kurulmu?tur.
Amaç
MADDE 2) Bu yönetmeligin amaci, Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügünün kurulu?, görev, yetkive sorumluluklari ile çali?ma usul ve esaslarini düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 3) Bu Yönetmelik, Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügündeki personelin görev, yetki ve sorumluluklari ile çali?ma usul ve esaslarini kapsar
Dayanak
MADDE 4) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügüne ait bu yönetmelik; yürürlükteki 5393 sayili Belediye kanunu, Devlet Memurlari, sözlesmeli personeller, isçilerle ilgili kanunlar ve ilgili diger mevzuatlar esas alinmistir.
Tanimlar
MADDE 5) Bu yönetmeligin uygulanmasinda;
Ba?kan |
: ................. |
Muradiye Belediye Ba?kani, |
Belediye |
: ................. |
Muradiye Belediyesi, |
Ba?kanlik |
: ................. |
Muradiye Belediye Ba?kanligi, |
Büyük?ehir |
: ................. |
Van Büyük?ehir Belediye Ba?kanligi, |
Müdürlük |
: ................. |
Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügünü, |
Müdür |
:…………. |
Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürünü ifade eder. |
IKINCI BÖLÜM
Te?kilat ve Baglilik
Te?kilat
MADDE 6-)
a) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügünün personel yapisi; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayiyi a?mamak üzere Müdür, ?ef, memur, i?çi ve sözle?meli personelden olu?maktadir. Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügünün Personel yapisi a?agida belirtilen ?ekildedir.
Baglilik
MADDE 7) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügü, Üst yönetici olarak Belediye Ba?kanina veya görevlendirecegi Ba?kan Yardimcisina baglidir. Ba?kan, bu görevi bizzat veya görevlendirecegi ki?i eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlük Yetkisi
MADDE 8) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügü, bu yönetmelikte sayilan görevleri 5393 sayili Belediye Kanununa ve diger mevzuat hükümlerine dayanarak Belediye Ba?kaninca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlügün Sorumlulugu
MADDE 9) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügü, Belediye Ba?kaninca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özenle yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulugu
MADDE 10) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügünü Ba?kanlik Makamina kar?i temsil eder.
a) Müdürlügün yönetiminde tam yetkili ki?idir. Müdürlügün her türlü çali?malarini düzenler.
b) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügünün Tahakkuk amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin 1. Derece Disiplin amiridir.
c) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügü ile diger Müdürlükler arasinda koordinasyon saglar.
ç) Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapar.
d) Belediyenin istihdam yönetimi, i?gücü planlamasi ve organizasyonu performans degerlendirme, öneri ödül sistemi, kurum personeline yönelik hizmet içi egitim ve diger egitim faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde yönetimce belirlenmi? genel politika ve prensiplere uygun olarak planlamak, organize etmek ve yürütmekten, bu amaçla öneriler hazirlamak, ara?tirmalar yapmak, tüm birimlerin uyum içinde çali?abilmesi için eleman seçim ve yerle?tirmesini yapmak, kendisine bagli elemanlarin egitim ihtiyaçlarini tespit etmek ve egitimleri saglamak sureti ile birim içi verimi artirmak, personele yönelik verimi artirici çali?malar yapmaktan Ba?kanlik Makamina kar?i ve varsa Ba?kan Yardimcisina sorumludur.
Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügün Görevleri
MADDE 11) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügünün görevleri, a?agida siralandigi gibidir.
a) 5393 sayili Belediye Kanunu, 4734 sayili Kamu Ihale Kanunu, 5018 sayili Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 657 sayili Devlet Memurlari Kanunu, 4688/6289 sayili Kamu Görevlileri Sendikalari ve Toplu Sözle?me Kanunu, 4857 sayili I? Kanunu, 6356 sayili Sendikalar ve Toplu I? Sözle?mesi Kanunu, 5510 sayili Sosyal Sigortalar ve Genel Saglik Sigortasi Kanunu, 4982 sayili Bilgi Edinme Hakki Kanunu, Belediye ve Bagli Kurulu?lari ile Mahalli Idare Birlikleri Norm Kadro Ilke ve Standartlarina Dair Yönetmelik, Kamu Kurum ve Kurulu?larinda Görevde Yükselme ve Unvan Degi?ikligi Esaslarina Dair Genel Yönetmelik, Ilgili Bakanliklarin Teblig ve Genelgeleri ile diger mevzuatin kendilerine verdigi sair görevleri çali?ma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek.
b) Belediye ve Bagli Kurulu?lari Ile Mahalli Idare Birlikleri Norm Kadro Ilke ve Standartlarina Dair Yönetmelik çerçevesinde; ihtiyaç duyulan nitelik, unvan ve sayida memur, sözle?meli personel, sürekli i?çi ve geçici i? pozisyonlarinda çali?acak personellerin istihdaminin saglanmasi amaciyla; kadrolarin tespiti, kadro ihdasi, kadro degi?ikligi, kadro iptali, sürekli i?çi kadrolari, kadrolarin kullanimi ve kadro kütükleriyle ilgili i? ve i?lemleri mevzuata uygun bir ?ekilde yürütmek. Bu konularda Belediye Meclisine sunulmasi gereken bilgileri, evraklari, teklifleri ve gerekçe raporlarini; süresinde ve eksiksiz olarak sunmak ve Belediye meclisinin almi? oldugu kararlari uygulamak ve müdürlük uygulamalariyla ilgili meclis kararlarini ar?ivlemek.
c) Belediyedeki memur personelin özlük haklari ve istihdami ile ilgili; memur alimi,özlük dosyasi tanzim etme, atama, aylik maa?, zam ve tazminatlar, aile yardimi, sosyal yardimlar, toplu sözle?meden kaynaklanan mali ve sosyal haklar, sosyal güvenlik, kademe ilerlemesi ve derece yükselmesi, intibak, idari görevlere atanma, görevde yükselme, sinif degi?ikligi, görev ve yer degi?ikligi, geçici görevlendirme, ikinci görev, vekalet görevi, askerlikle ili?kiler, sendika ili?kileri, yillik izin, mazeret izni, hastalik izni, refakat izni, rapor, geçici i? göremezlik hali, hamilelik halinde çali?ma ve süt izni, ayliksiz izin, mal bildirimi, disiplin cezalari, nakil, emeklilik ve istifa konularina ili?kin i? ve i?lemleri mevzuata uygun bir ?ekilde yürütmek, ve tayin, terfi kadro degi?ikligi, askerlik durumlari, ücretsiz izinler unvan degi?iklikleri gibi özlük bilgilerini süresi içinde HITAP programina i?lemek,
ç) Belediyedeki i?çi personelin özlük haklari ve istihdami ile ilgili; i?çi alimi, özlük dosyasitanzim etme, atama, i?yeri bildirimi, i?e ba?lama ve sosyal güvenlik, aylik maa?, sosyal hak ve yardimlar, çali?ma süreleri, fazla mesai, gece mesaisi, hafta tatili, ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çali?ma, i? sözle?mesi, toplu i? sözle?mesi, toplu i? sözle?mesinden dogan mali ve sosyal haklar, sendika ili?kileri, askerlikle ili?kiler, görev ve yer degi?ikligi, çali?ma ko?ullarinda degi?iklik, izin, hastalik, rapor, geçici i? göremezlik hali, hamilelik halinde çali?ma ve süt izni, mal bildirimi, disiplin cezalari, emeklilik, kidem tazminati, sözle?menin feshi, istifa konularina ili?kin i? ve i?lemleri mevzuata uygun bir ?ekilde yürütmek.
d) Belediye Kanununun 49. Maddesine göre çali?tirilacak sözle?meli personellerin sözle?melerini hazirlamak ve Ba?kanlik Onayina sunmak, uygun görüldügünde sözle?melerin yenilenme ve iptal i?lemlerini yapmak üzere belediye meclisine sevk islemlerini yapmak. Sözle?meli personellerin özlük dosyalarini tanzim etme, i?e ba?lama ve sosyal güvenlik, aylik sözle?me ücreti tahakkuku, çali?ma süreleri, görev ve yer degi?ikligi, çali?ma ko?ullarinda degi?iklik, izin, hastalik, rapor, mal bildirimi, disiplin cezalari, emeklilik, kidem tazminati, sözle?menin feshi, istifa konularina ili?kin i? ve i?lemleri mevzuata uygun bir ?ekilde yürütmek.
e) Kamu kurum ve kurulu?larindaki memurlar arasindan, belediyemizde birim müdürüve üst yönetici kadrolarina yapilacak geçici görevlendirmelere ili?kin yazi?malari ve tüm resmi i?lemleri Belediye Kanununun 49. Maddesi ve Devlet Memurlari Kanununun ilgili hükümlerine göre yürütmek. Bu personellerin görevlendirildikleri süre zarfindaki özlük i?leri, mali haklari ile diger sosyal haklari, sosyal güvenlik i?lemleri, izinleri ve ayrili?larina ili?kin i? ve i?lemleri mevzuata uygun bir ?ekilde yürütmek.
f) Belediye Ba?kaninin özlük haklari ile ilgili her türlü i? ve i?lemleri; 5393 sayili Belediye Kanununu, 657 sayili Devlet Memurlari Kanunu ve diger ilgili mevzuata uygun bir ?ekilde yürütmek.
g) Belediye meclis üyeleri arasindan görevlendirilen Belediye Ba?kan Yardimcilarinin özlük haklari ile ilgili olarak; özlük dosyasi tanzim etme, i?e ba?lama, taleplerine göre bir sosyal güvenlik kurumuyla ili?kilendirme, aylik ödenek, izin, hastalik, rapor, geçici i? göremezlik hali, mal bildirimi, istifa konularina ili?kin i? ve i?lemleri mevzuata uygun bir ?ekilde yürütmek.
g) 3308 sayili Mesleki Egitim Kanununa göre; Belediyemizde staj yapma talepleriolan ögrencilerin taleplerini almak ve mesleki egitim durumlarina göre gruplandirarak süresi içerisinde Ba?kanlik makamina sunmak. Staj yapmalari uygun görülen ögrencilerle ilgili her türlü i? ve i?lemleri ilgili mevzuata uygun bir ?ekilde yürütmek.
h) Belediye Kanununun ilgili maddeleri uyarinca; tüzel ki?iligi kaldirilarak Belediyemize katilan belediyelerin kadrolarinin ve personelinin; devralma, uygun kadro ve unvan, atama ve mali haklarina ili?kin i? ve i?lemlerini mevzuat çerçevesinde yapmak.
i) I? kanununun; Özürlü, Eski Hükümlü, Terör Magduru ve benzeri durumdaki ki?ileri çali?tirma zorunlulugunu içeren maddeleri çerçevesinde; mevzuatin belirledigi miktar yada oranlardaki özürlü, eski hükümlü, terör magduru ve benzeri durumdaki i?çiyi; mesleklerine uygun i?lerde, saglik kurulu raporuna göre beden ve ruhi durumlarina uygun i?lerde çali?tirmakla ilgili her türlü i? ve i?lemi ilgili mevzuata uygun olarak ba?latmak, takip etmek, yapmak ve sonuçlandirmak.
i) Belediye birimlerinde görevli i?çi personelin Disiplin i?leriyle ilgili olarak;Disiplin dosyalarini tanzim etmek,Disiplin cezasini gerektiren fiil ve hallerine ili?kin bilgi ve tespitleri toparlamak,Disiplinsizligi görülen personele mevzuatta öngörülen cezalarin verilmesi için ilgili dosya ve evraklari disiplin kurullarina sunmak,Disiplin kurullarinin sekretaryasini yapmak,Disiplin kurullarinca verilen disiplin cezalarini uygulamak ve ar?ivlemek.
j) Kanunda belirtilen süreler içerisinde tüm birimlerdeki memur personelin ba?ari ve performans bilgilerini toplamak ve degerlendirmek. Belediye Kanunu ve ilgili mevzuatinda belirlenmi? olan sayi, miktar ve oranlari geçmemek üzere; ba?ari durumlarina göre Belediye Memurlarina ikramiye ödenmesi konusunda Encümence karar alinmak üzere Ba?kanlik Makamina teklifte bulunmak ve alinan Encümen Kararlarini uygulamak.
k) Belediyemiz adina, 4688 sayili Kamu Görevlileri Sendikalari ve Toplu Sözle?me Kanunu çerçevesinde kamu i?vereni ile sendikalar arasinda yapilmasi gereken i? ve i?lemleri mevzuata uygun olarak yürütmek. Ilgili mevzuat kapsaminda; ve Sendikaya üye olan memurlarin üyelik bildirimlerini almak,Üyelikten çekilme bildirimlerini almak ve bildirimin bir örnegini süresi içerisinde ilgili sendikaya göndermek,Memuriyet görevinden çekilme, göreve son verilmesi veya sair nedenlerle kamu görevinden ayrilanlari ilgili sendikalara süresi içerisinde bildirmek,Sendikalarin ve konfederasyonlarin temsilcileri ile yönetim ve denetim kurullarinda görev alan personelin hak izinlerini mevzuata uygun olarak düzenleyip kullandirmak,Sendika ve konfederasyon organlarindaki görevlerinden ayrilan personelin; süresi içerisinde yazili olarak ba?vurmasi halinde, kurumdaki görevine atanmasiyla ilgili yasal i? ve i?lemleri yapmak.
l) 4688 Sayili Kamu Görevlileri Sendikalari ve Toplu Sözle?me Kanununun 22. maddesive Yerel Yönetim Hizmet koluna ili?kin Mali ve Sosyal haklara dair imzalanan toplu sözle?me geregince Belediyemizde görev yapmakta olan memur personele yönelik Sosyal Denge Sözle?mesi Çali?malarini yürütmek, imzalanmasi halinde maa? tahakkuklarini yapmak, yilik izin di?indaki izin ve raporlarda kesintileri takip etmek,
m) 4688 Sayili Kamu Görevlileri Sendikalari ve Toplu Sözle?me Kanununun “Sendikave konfederasyonlarin üye sayilarinin tespit edilmesi ve Toplu Sözle?me Görü?meleri” konularini içeren hükümleri çerçevesinde;Her yilin 15 Mayis tarihi itibariyla (kanunda belirlenmi? olan tarih itibariyla) kurumun kadro veya pozisyonlarinda istihdam edilenlerden i?çi statüsü di?inda çali?an kamu görevlilerinin listesi ile üyelerinden aidat kesintisi yapilan sendikalarin üyelerini gösterir listeyi hazirlamak,Her yil 15 Mayis tarihini takip eden 5 i? günü içerisinde ( kanunda öngörülen tarih ve süreler içerisinde) Tespit Toplantisi düzenlemek ve bu toplantinin yer ve zamanini süresi içerisinde sendikalara ve diger katilimcilara bildirmek, toplantiya kurum adina i?veren vekili ile tahakkuk memuru veya mali hizmetler birimi yetkilisinin katilimini saglamak,
n) Belediyemiz adina, 6356 sayili Sendikalar ve Toplu I? Sözle?mesi Kanunu çerçevesinde;I?veren ile i?çi sendikalari arasinda yapilmasi gereken i? ve i?lemleri mevzuata uygun olarak yürütmek.Toplu Sözle?me için yetkilendirilecek sendikanin tespit edilmesine ili?kin olarak; Çali?ma ve Sosyal Güvenlik bakanliginca her yilin Ocak ve Temmuz aylarinda yayimlanacak istatistikleri takip etmek, istatistiklerin gerçege uygunlugunu kontrol etmek, gerçege aykirilik durumunda süresi içerinde itiraz etmek ve gerektiginde i? mahkemesine ba?vurulmasini saglamak.Gerektiginde; toplu i? sözle?mesi yapmak üzere, Çali?ma ve Sosyal Güvenlik Bakanligina yaziyla ba?vurarak yetkili i?çi sendikasinin tespitini istemek.Çali?ma ve Sosyal Güvenlik Bakanliginca yetkilendirilen sendika ile toplu sözle?me görü?melerinin mevzuata uygun bir ?ekilde yürütülmesini saglayacak tüm prosedürleri Belediyemiz adina takip etmek ve yürütmek. Toplu i? sözle?mesi sürecinin tüm a?amalarinda, Belediyemizin yetkililerini zamaninda ve saglikli bir ?ekilde bilgilendirmek ve toplantilarda hazir bulunmalarini saglamak.Toplu görü?menin sonunda anla?maya varilirsa; taraflarca imzalanan toplu i? sözle?mesinin bir nüshasini Belediyemiz adina teslim almak ve muhafaza etmek. Uyu?mazlik olmasi durumunda ise; mevzuatta i?verence yapilmasi gereken i? ve i?lemleri belediyemiz adina takip etmek ve yürütmek.Kanuni grev için aranan ?artlar gerçekle?meden yapilan grevler ile siyasal amaçli grev, genel grev, dayani?ma grevi, i?yeri i?gali, i?i yava?latma, verimi dü?ürme ve diger direni?ler hakkinda kanun di?i grevin müeyyidelerinin uygulanmasini saglamak.I?yeri güvenliginin saglanmasini, makine ve demirba? e?yalar ile gereçlerin korunmasini, hammadde ile yari mamul ve mamul maddelerin bozulmasinin önlenmesini, hayvan ve bitkilerin korunmasini gerçekle?tirecek i?çilerin; kanuni grev ve lokavt kapsami di?inda tutulmasini saglayacak yasal i? ve i?lemleri süresi içerisinde yapmak.
o) Belediye Meclisi Denetim Komisyonunun di?aridan Uzman görevlendirmeyi uygungörmesi ve istemesi durumunda; kurum di?indan görevlendirilecek uzman personellerle ilgili özlük i? ve i?lemlerini yürütmek. ( Gerekli görülmesi halinde; bu görev Ba?kanlik Makami’nin OLUR’ u ile Belediyenin bir ba?ka birimine verilebilir.)
ö) Müdürlügün faaliyet konularina ili?kin mevzuati takip etmek ve mevzuatin gereklerinisüresi içerisinde yerine getirmek. Gerektiginde diger müdürlüklerden gelen hizmet içi egitim taleplerini almak ve degerlendirmek. Kamu kurum ve kurulu?lari, Üniversiteler, meslek kurulu?lari ve sivil toplum kurulu?lari ile i?birligi ve ortak çali?malar planlayarak, belediye birimlerinin hizmet içi egitim taleplerini kar?ilamak.
p) Belediye personelinin, görevleri ile ilgili olarak pratik ve teorik bilgilerinin Belediye personelinin egitimi amaciyla, hizmet içi egitim programlari düzenlenir. Bu programlarin, Belediye personelinin egitim ihtiyaç ve türüne göre, Belediyede veya yurt içinde yeti?tirilmesi ve üst görevlere hazirlanmasi ile hizmette verimlilik, etkinlik ve toplam kalitenin saglanmasi amaciyla, Belediye tarafindan hizmet içi egitim faaliyetlerinin yürütülmesi saglanir.
r) Belediye personelinin akademik çali?malariyla ve yüksek ögrenimleriyle ilgili olarak gerekli izinleri ve onaylari almak.
s) Görevde yükselme egitim ve sinavlariyla ilgili olarak; sinavi öncesi ve sonrasi yapilacak i? ve i?lemleri ilgili mevzuata uygun bir ?ekilde yürütmek.
s) Kamu kurum ve kurulu?larinin, üniversitelerin, meslek odalarinin, sivil toplum kurulu?larinin mesleki egitimle ilgili seminer ve kurs programlarindan belediye personelini süresi içerisinde haberdar etmek.
t) Personelin belediyeden, müdürlükten ve diger birimlerden beklentilerini ve belediye hizmetleriyle ilgili görü? ve dü?üncelerini tespit etmek amaciyla personelle sinirli olarak anket yapmak/ yaptirmak.
u) Personelin hizmet bilincini artirmak ve belediyemize kar?i aidiyet duygusunu güçlendirmek amaciyla; seminerler, konferanslar, sergiler, yari?malar ve kampanyalar, sportif ve sosyokültürel amaçli organizasyonlar düzenlemek, uzmanlardan olu?an jüriler olu?turmak, derecelendirmeler yapmak ve te?vik amaçli ödüller vermek. Buna ek olarak; bro?ür, kitapçik, CD, film çali?masi yaptirmak ve bu çali?malari belediye personeline dagitmak, bu konuda basin yayin kurulu?lari ve üniversitelerle i?birligi yapmak.
ü) 6331 sayili I? Sagligi ve Güvenligi Kanunu ve ilgili mevzuati geregince belediyemizdei? sagligi ve Güvenligi konusunda gerekli çali?malarin koordinasyonunu I? Sagligi ve Güvenligi birimi tarafindan saglanir.
v) OHSAS 18001 I? Sagligi Ve Güvenligi Kalite yönetim Sisteminin gerektirdigi çali?malari yapar.
y) Insan Kaynaklari ve Egitim müdürü ilgili kanun ve yönetmenlikler dogrultusunda biriminde çalisan personeller arasinda görev ve is dagilimi yaparak personelin görev ve sorumluluklarini yazili olarak belirler ve tüm personele teblig ederek bir suretini özlük dosyalarinda muhafaza eder.
z) Tüm belediye personellerine ait özlük dosyalarinin kilitli dolaplarda düzenli olarak tutulmasindan ve muhafasindan insan kaynaklari müdürü ve personelleri müstereken sorumludurlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin Icrasi
Görevin Planlanmasi
MADDE 12- Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügündeki i? ve i?lemler Müdür tarafindan düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi
MADDE 13- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler dogrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadir.
BE?INCI BÖLÜM
I?birligi ve Koordinasyon
Müdürlük Birimleri Arasinda I?birligi
MADDE 14) Müdürlük dâhilinde çali?anlar arasindaki i?birligi ve koordinasyon, Müdür tarafindan saglanir.
a) Müdürlüge gelen tüm evraklar toplanip konularina göre dosyalandiktan sonra müdüre iletilir.
b) Müdür, evraklari geregi için ilgili personele tevzi eder.
c) Müdürlükte görevli personellerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrilmalari durumunda görevleri geregi yanlarinda bulunan her türlü dosya, yazi ve belgeler ile zimmeti altinda bulunan e?yalari bir çizelgeye bagli olarak yeni görevliye devir teslimini yapmalari zorunludur. Devir-teslim yapilmadan görevden ayrilma i?lemleri yapilmaz.
ç) Çali?anin ölümü halinde, kendisine verilen yazi, belge ve diger e?ya birim amirinin hazirlayacagi bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diger Kurum ve Kuruluslarla Koordinasyon
MADDE 15)
a) Müdürlükler arasi yazi?malar Müdür’ün imzasi ile yürütülür.
b) Müdürlügün, Belediye di?i özel ve tüzel ki?iler, Valilik, Kamu Kurum ve Kurulu?lari ve diger ?ahislarla ilgili gerekli görülen yazi?malar; Müdür ve Ba?kan Yardimcisinin parafi Belediye Ba?kaninin veya yetki verdigi Ba?kan Yardimcisinin imzasi ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Denetim
Denetim ve Personel Disiplin Hükümleri
MADDE 16)
a) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
b) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürü 1. Derece Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuati dogrultusunda i?lemleri yürütür.
c) Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügünde çali?an tüm personelin izin, rapor, dereceve kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandirma v.b i?lemlere ili?kin belgeleri kapsayan gölge dosya tutulur.
ç) Birim personelinin mesai saatlerine riayet etmesi ve yasal kilik kiyafetlerinden birimmüdürü ve bagli bulundugu ba?kan yardimcisi sorumludur.
YEDINCI BÖLÜM
Çesitli ve Son Hükümler
Yürürlükten Kaldirilan Yönetmelik
MADDE 17) Bu yönetmeligin yürürlüge girmesiyle birlikte, varsa kullanilan daha önce yürürlükte olan Insan Kaynaklari ve Egitim Müdürlügü Görev ve Çali?ma Yönetmeligi Yürürlükten kaldirilmi?tir.
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 18) I?bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerineuyulur. Disiplinle ilgili i?lemlerde disiplin amirligi yönetmeligine uyulur.
Yürürlük
MADDE 19) Bu yönetmelik hükümleri Muradiye Belediye Meclisince kabulü ve 3011 sayili kanun dogrultusunda ilan edildigi tarihte yürürlüge girer.
Yürütme
MADDE 20) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Baskani yürütür.