FEN I?LERI MÜDÜRLÜGÜ
GÖREV, YETKI VE SORUMLULUKLARI ILE
ÇALI?MA USUL VE ESASLARI YÖNETMELIGI
BIRINCI BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanimlar ve Temel Ilkeler
Amaç
MADDE 1) Bu Yönetmeligin amaci; Muradiye Ilçe Belediye Ba?kanligi Fen I?leri Müdürlügü’nün kurulu?, görev, yetki ve sorumluluklari ile çali?ma usul ve esaslarini düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2) Bu Yönetmelik Muradiye Ilçe Belediyesi Fen I?leri Müdürlügü’nü ve bu müdürlügün emrinde istihdam edilen memur, sözle?meli personel, sürekli i?çi, geçici i?çi pozisyonlarinda çali?tirilanlari kapsar.
Dayanak
MADDE 3) Bu Yönetmelik, 03/07/2005 tarihli 5393 sayili Belediye Kanunu, 10/07/2004 tarihli 5216 sayili Büyük?ehir Belediyesi Kanununu, 22/02/2007 tarih 26442 resmi gazete sayili Belediye ve Bagli Kurulu?lari Ile Mahalli Idare Birlikleri Norm Kadro Ilke ve Standartlarina Dair Yönetmelik ve diger mer’i mevzuata dayanilarak hazirlanmi?tir.
Tanimlar
MADDE 4) Bu Yönetmeligin uygulanmasinda;
Ba?kan : ................. Muradiye Ilçe Belediye Ba?kani’ni,
Belediye : ................. Muradiye Ilçe Belediyesi’ni
Müdür : ................. Muradiye Belediyesi Fen I?leri Müdürü’nü,
Müdürlük : ................. Muradiye Belediyesi Fen I?leri Müdürlügü’nü
Birim : ................. Muradiye Belediyesi Fen I?leri Müdürlügüne bagli alt olu?umlari
Birim Yöneticisi : ................. Muradiye Belediyesi Fen I?leri Müdürlügünde ?ef kadrosunda görev yapan birim yöneticilerini.
Diger Müdürlükler : ................. Fen I?leri Müdürlügü di?inda kalan Muradiye Belediyesine bagli müdürlükleri
Personel : ................. Müdürlüge bagli çali?anlarin tümünü,
UKOME : ................. Van Büyük?ehir Belediyesi Ula?im Koordinasyon Merkezi’ni
AYKOME : ................. Van Büyük?ehir Belediyesi Altyapi Koordinasyon Merkezi’ni ifade eder.
Temel Ilkeler
MADDE 5)
Muradiye Ilçe Belediye Ba?kanligi Fen I?leri Müdürlügü tüm çali?malarinda;Karar alma, uygulama ve eylemlerde?effaflik,Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,Hesapverebilirlik,Kurum içi yönetimde ve Ilçe’yi ilgilendiren kararlarda katilimcilik,Uygulamalarda adalet ve hizmette e?itlik,Belediye kaynaklarinin kullaniminda etkinlik ve verimlilik,Hizmetlerde geçici çözümler ve anlik kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkeleri esastir.
IKINCI BÖLÜM
Kurulu?, Görev, Yetki ve Sorumluluklar, Çali?ma ?ekli, Personel
Kurulu?
MADDE 6) Muradiye Ilçe Belediye Ba?kanligi Fen I?leri Müdürlügü, 03/07/2005 tarih ve 5393 sayilibelediye kanunun 48. Maddesi hükümlerine göre kurulmu?tur.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
MADDE 7) Muradiye Belediyesinin, 5393 sayili Belediye Kanunu ve 5216 Sayili Büyük?ehir Belediyeleri Kanunu tarafindan belirlenen yetki ve sorumluklarindan, Fen I?leri Müdürlügü tarafindan yerine getirilecek olanlari a?agida siralanmi?tir:
1-Yil içerisinde yürütülecek çali?malarin yatirim plan ve programinin hazirlanmasini ve takip edilerek sonuçlandirilmasini saglamak.
2-Müdürlügün çali?ma programinin hazirlanmasini ve uygulanmasini saglamak
3-Ilçenin ihtiyaçlari göz önünde bulundurularak bina, sosyal tesis, spor alani, toplu konut, pazaryeri, otopark saglik tesisi, mabet ve devlete ait her derecedeki okulunun in?aati ile bakim ve onarimlarini yapmak veya yaptirmak.
4-Kültür ve tabiat varliklari ile tarihî dokunun ve kent tarihi bakimindan önem ta?iyan mekânlarin ve i?levlerinin korunmasini saglamak. Bu amaçla bakim ve onarimini yapmak. korunmasi mümkün olmayanlari aslina uygun olarak yeniden in?a etmek.
5-Imar plani çerçevesinde yeni yollarin yapilmasi için gerekli çali?malari yapmak. Mevcut yollarin imar planina uygun hale getirilmesi amaciyla, yol geni?letme ve yol daraltma çali?malari yapmak. Mevcut yollarin i?lerligini kaybetmemesi, i?lerligini kismen veya tamamen kaybetmi? yollarin tekrar i?ler hale getirilmesi için gerekli i? ve i?lemleri yapmak.
6-Sorumlulugu alani içerisinde yer alan yollarda trafik güvenligini ve aki?ini düzenlemek.
7-Ula?imin saglikli bir biçimde devamliligini saglamak amaciyla ki? aylarinda kar ve donla mücadele çali?masi yapmak.
8-Imar planina uygun olarak yaya yürüyü? yollari kaldirimlar, refüj, kav?ak yapmak ve bunlara ait her türlü bakim, onarim çali?masi yürütmek.
9-Resmi veya özel kurulu?larla, vatanda?lardan gelen yol kazisi ile ilgili talepleri degerlendirmek, kazi için onay verilmesi halinde, meclis karariyla belirlenmi? rayiçler üzerinden ilgili kirim bedelini tespit etmek.
10-Yetki ve sorumluk alanina giren konularda kurum, kurulu?, vatanda?lar ve diger müdürlükler tarafindan gelen talepleri degerlendirmek, gerektigi hallerde talepte bulunmak ve bunlara ili?kin yürürlükteki mevzuata uygun biçimde yazi?malarin yapilmasiyla bunlarini takibini saglamak.
11-Yürürlükteki ihale mevzuati mucibince yapim, mal, hizmet ve dani?manlik alim ihaleleri için; ihale öncesi hazirlik i?lemlerini, ihaleyi ve ihalenin sonuçlandirilmasi i?lemlerini yapmak.
12-Ihale yoluyla yaptirilan i?lerin kanun, yönetmelik ve sözle?me hükümlerine uygun olarak yürütülebilmesi için gerekli kontrolörlük görevini yerine getirmek. Bu i?lere ait ödemelerin yapilabilmesi için gerekli olan geçici ve kesin hesaplarin yapilarak ödeme evraklarinin düzenlenmesi ve mali hizmetler müdürlügüne sevk edilmesini saglamak.
13-Geçici kabul, kesin kabul, tasfiye vb. i?lemleri için gerekli görevlendirmeleri yaparak, komisyonlarin kurulmasini ve görev yapmasini saglamak.
14-Yapilacak, yaptirilacak, yapilan veya yaptirilan i?lereili?kin; ihtiyaç raporu, proje, mahal listesi, ödemeye esas pursantaj listesi, teknik ?artname, ke?if, metraj, tutanak vb. dokümanlari olu?turmak ve düzenlemek.
15-Müdürlügün görevlerini getirebilmesi için gerekli olan; demirba?, i? makinesi, araç, gereç, ekipman, yedek parça kirtasiye malzemesi, i? elbisesi, koruyucu i? elbisesi, yapi malzemesi ve benzerlerine yönelik; ihtiyacin belirlenmesi, planlamanin yapilmasi, alimlarinin gerçekle?tirilmesi, depolanmasi, sarfina yönelik i? ve i?lemleri yapmak.
16-Müdürlügün görevlerini yerine getirebilmesi için gerekli olan insan kaynaginin belirlenmesini ve bunu kar?ilamaya yönelik gerekli talebi olu?turmak. Müdürlük emrinde görev yapan personelin sevk ve idare etmek. Personelin özlük i?lemlerine yönelik gerekli i? ve i?lemleri yerine getirmek.
17-Çali?ma yerlerinin ve ?artlarinin, ilgili kanun ve yönetmeliklerle belirlenen normlara uygun hale getirilmesini, uygunlugu saglanmi? olanlarinin iyile?tirilmesini ve devamliligini saglamak.
18-Belediye Ba?kanliginin demirba?ina kayitli olan her türlü motorlu aracin bakim ve onarimlarini saglamak. Bu i?lemlere yönelik gerekli plani, programi, olu?turmak ve uygulamak. Motorlu araçlarin kullanimina yönelik talimatnamelere uyulmasini saglamak.
19-Görev ve yetki alanina giren konularda, resmi veya özel kurul, kurum, kuru?larla, belediyeye bagli müdürlüklerle ortak çali?malar yürütmeye, gerektiginde; bilgi, izin, görü? almaya, vermeye yönelik i? ve i?lemleri yürütmek.
Çali?ma ?ekli
MADDE 8) Müdürlük, verimliligin saglanmasi ve etkinligin arttirilmasi amaciyla görev konularina göre;yapim i?leri, idari isler, etüt-proje, yol i?leri ve makine ikmal birimi olarak be? farkli birime ayrilmi?tir. Birimlerin ba?inda, müdür tarafindan ?ef kadrosundan atamasi yapilan birim yöneticileri bulunur. Personelin görev dagilimi müdürün onayiyla birim yöneticileri tarafindan yapilir.
Birimlere ait görevler, müdürlük makami tarafindan liyakatlerine uygun olarak atanacak ?ef kadrosunda görev yapan birim yöneticileri tarafindan yerine getirilir.
1- Yapim I?leri Birimi,
Müdürlük bünyesinde yapilan ve/veya yaptirilan toplu konut, bina, tesis, pazar yeri, spor alani, otopark, istinat duvari, sokak saglikla?tirma vb. i?lerin yapimindan, bakim ve onarimindan sorumlu birimdir.
Müdürlük Kaynaklariyla Yürütülen Yapim I?leri: Birim bünyesinde müdürlük personelitarafindan yapilan i?ler için gerekli olan; personeli, araç-gereci, i? makinesini, yapi malzemesini temin, sevk ve idare eder. Yapilan i?lerde verimliligin ve etkinligin arttirilmasina yönelik planlamalar, uygulamalar ve denetimler yapar. Yapilan i?lerin fen ve sanat kurallarina uygunlugunu saglar. Bu i?lerle ilgili olarak yürürlükte bulunan mevzuatin uygulanmasindan ve denetlenmesinden sorumludur. Mevzuata ili?kin aykiriliklarin düzeltir, düzeltilemeyen kisimlar için üstlerine bilgi verir, gerektigi hallerde tutanak tutar ve raporlar hazirlar.
Yükleniciler Araciligiyla Yaptirilan I?ler: Müdürlük tarafindan yükleniciler araciligiyla birimin görev ve sorumluk alanina giren i?lerde, müdürlük makami tarafindan yapilan görevlendirmeyle kontrolörlük hizmetini saglar. Yükleniciler araciligiyla yapilan i?lerde; yapilan i?lerin ihale dokümani kapsaminda sunulan proje ve mahal listelerinde belirtildigi ?ekliyle, yükleniciyle imzalanan sözle?me ve eklerine uygun olarak yapilmasini saglar. Yüklenicilerin, uygulama esnasinda yürürlükte bulunan ilgili mevzuata uymasini denetlemek ve saglamak zorundadir. Kontrolörler hususlarda mevzuata aykiriliklarin, tespiti ve düzeltilmesinden sorumludur. Kontrolörler mevzuata ili?kin öngörülemeyen bir durumun ortaya çikmasi halinde sözlü veya gerektigi hallerde yazili olarak birim yöneticisine bilgi verir.
2- Idari I?ler Birimi
Müdürlügün; personel özlük, ihale, geçici ve kesin hesap ile sekretarya vb. idari islerinden sorumlu birimdir.
Ihale I?leri: Müdürlük bünyesinde 4734 sayili kamu ihale kanunu ve 2886 sayili devletihale kanunu çerçevesinde gerçekle?tirilecek olan ihalelere yönelik; ihtiyaç raporlarinin düzenlenmesi, i? kalemi/i? gruplarina ait tariflerinin hazirlanmasi, kesif ve metrajlarinin çikarilmasi, teknik dokümanlarinin olu?turulmasi, fiyat ara?tirmalarinin yapilmasi ve bunlara dayali olarak yakla?ik maliyetin hesaplanmasiyla kanunlarin ön gördügü diger ihale öncesi evrak ve i?lemlerin yapilmasini saglar. Ihale i?lem dosyasinin olu?turulmasini, ilgili mevzuata dayali bicimde ihale edilmesini, ihaleye yönelik incelmelerin yapilmasini ve ihalenin sonuçlandirilmasini saglar. Bu i?lemlereili?kin olarak ilgili mevzuatin takibinden, denetlenmesinden, yürütülmesinden, ilgili personellerin bilgilendirilmesinden sorumludur.
Mali Denetim I?lemleri: Gerçekle?tirilen ihalelere yönelik kontrol görevlisi tarafindanhazirlanan ve/veya hazirlatilan hakedi? raporlarinin, ilgili kanun, yönetmelik ve tebliglere uygunlugunu saglamak ve denetlemekle görevlidir. Denetimin saglanmasi amaciyla müdür tarafindan bir inceleme görevlisi atanir. Müdür tarafindan bir görevlendirme yapilmamasi halinde, birim yöneticisi inceleyen görevini yürütür. Inceleme görevlisi i?lemlere yönelik bir yanli?lik veya eksiklik tespit etmesi halinde; düzeltmeleri kendi yapabilecegi gibi, düzeltilmesi veya eksikliklerinin tamamlanmasi amaciyla kontrol görevlisine/görevlilerine iade edebilir. Hakedi? raporlari inceleyen görevlisi tarafindan onaylanarak imzalanmasindan sonra müdürlük makaminin imzasina sunulabilir. Inceleme görevlisinin hakedi? raporlarini sadece mevzuata uygunluk noktasindan denetleyebilir, fenni açidan denetleme yetkisi ve sorumlulugu bulunmaz. I?in yürütülmesinden sorumlu kontrol görevlisi, ayni zamanda inceleme görevlisi olarak atanamaz.
Muamelat I?lemleri: Müdürlükle ilgili her türlü iç ve di?yazi?manin yürürlükte bulunanilgili mevzuata uygun olarak yapilmasini saglar. Bu amaçla müdürlüge gelen her türlü yazili evrakin ilgilisine sevk edilmesi amaciyla müdürlük makamina sunulmasina, müdürlük makami tarafindan sevk edilen evrakin ilgilisine zimmetlenerek teslim edilmesinden sorumludur. Müdürlük makami veya diger müdürlük personeli tarafindan yapilacak olan yazili belgelerin düzenler ve/veya düzenlenmesine yardimci olur. Müdürlük tarafindan hazirlanmasi gereken, belge, rapor ve sunumlara yönelik ilgili birimlerden bilgilerin toplanmasini, derlenmesini ve düzenlenmesini saglar.
Personel Özlük I?lemleri: Müdürlük bünyesinde norm kadroda yer alan veya hizmet alimihalesi yoluyla ihdas edilen personelin izin, rapor, görevlendirme vb. özlük i?lemlerine yönelik belgelerin düzenlenmesinde kurumun insan kaynaklari ve egitim müdürlügü veya yüklenici firmanin ilgili birimleriyle irtibati ve koordinasyonu saglar. Kurum tarafindan düzenlenen egitim faaliyetlerine katilimin saglanmasi, personelin egitim ihtiyaçlarinin tespiti edilmesini ve kar?ilanmasi saglamak amaciyla müdürlük makamina ve/veya insan kaynaklari ve egitim müdürlügüne bilgi verir ve talepte bulunur. Müdürlügün ihtiyaçlarina yönelik olarak gerekli insan kaynaginin tespiti, buna bagli olarak ihtiyaç duyulan personelin temin edilmesi, ihtiyaç fazlasi personelin ihtiyaç bulunan görevlere/müdürlüklere yönlendirilmesi konularinda müdürlük makamina yardimci olur, bu konularda müdürden gelen talepleri gerçekle?mesini saglar. Personel devam ve mesai puantajlarini düzenlenmesini ve denetlenmesini saglar.
Çali?ma Ortami ve ?artlarinin Düzenlenmesi: Müdürlük emrinde çali?an personelin,görevlerini yerine getirebilmesi ve verimliliginin arttirilabilmesi için gerekli olan masa, koltuk, telefon, bilgisayar, yazici vb. demirba?larla; kagit, kalem, zimba vb. kirtasiye malzemesi ihtiyaçlarinin belirlenmesini ve teminini saglar. Çali?ma ortamin temizligini ve düzeninin saglar.
3- Etüt Proje Birimi
Belediye görev ve sorumluk alani içerisinde yer alan bölgelerde, ba?kanlik veya müdürlük makami tarafindan ilçenin ihtiyaçlari göz önüne alinarak gerçekle?tirilmesini istedigi yapim i?lerine yönelik olarak hazirlanacak uygulama, röleve, restitüsyon, restorasyon, sokak saglikla?tirma, çevre düzenleme projelerinin hazirlanmasindan ve bunlara bagli i?lerin yürütülmesinden sorumlu birimdir.
Arazi Çali?malari: Projesi çizilecek yere ait mülkiyetin tespiti, kuruma ait olmamasi halinde;ba?kanlik makaminin ve diger ilgili birimlerin bilgilendirilerek gerektigi hallerde kamula?tirma çali?malarin veya gerekli protokollerin yapilmasini saglar. Projenin uygulanacagi arazinin hali hazirinin, zemin etüt ve gerektigi hallerde çevresel etki degerlendirme, fizibilite raporlarinin hazirlanmasi veya hazirlatilmasini saglar.
Proje Çali?malari: ihtiyaçlar ve arazi ?artlari göz önünde bulundurarak plan, kesit, görünü?ve profillerin belirtildigi bir veya birkaç çözümü içeren ön projeyi müdürlük makamina sunar. Müdürlük tarafindan onaylanan ön projeye göre; yapi elemanlarinin ölçülendirilip boyutlandirildigi, in?aat sistem ve gereçleri ile teknik özelliklerinin belirtildigi kesin projeyi onaylatarak, her turlu ayrintinin belirtildigi uygulama projesini ve buna bagli olarak hazirlanan mahal listesini ilgili birime gönderir.
4- Yol Asfalt I?leri Birimi
Belediyenin hizmet alani içerisinde yer alan her türlü araç ve yaya yollarinin yapim, bakima ve onarim çali?malarinin yürütülmesinden sorumlu birimdir.
Yeni Yollarin Açilmasi Mevcut Yollarin Bakim ve Onariminin Yapilmasi: Idareninsorumluluk alan içerisinde yer alan bölgelerde imar planina uygun olarak yeni yollarin açilmasini, açilan yollara stabilize serilmesini ve asfaltlama çali?masi yapilmasi ve/veya yaptirilmasini saglar. Mevcut yollarin imar planina uygun hale getirilmesi için yol geni?letme veya daraltma çali?malari yapar. Mevcut yollarda meydana gelen arizalarin giderilmesini saglamak amaciyla; asfalt, asfalt yamasi çali?malarini yerine getir.
Diger Kurum Kurulu?larlaIleti?im ve Koordinasyon: UKOME ve AYKOME kararlarininuygulanmasini, UKOME ve AYKOME ile ileti?imin, koordinasyonun yürütülmesini saglar. Trafigin düzenlenmesi, yol, kaldirim, refüj, kav?ak yapim i?leri ile ilgili yürütülen çali?malarda diger kurumlarla ileti?imi ve koordinasyonu saglar. Altyapi kurulu?lari ve vatanda?lar tarafindan gerçekle?tirilecek yol kazisi ile ilgili çali?malar için asfalt kirim izninin verilmesi ve meclis tarafindan belirlenen rayiçler üzerinden bedelinin tespit ve tahsil edilmesini saglar.
Trafik Aki?ini Saglama ve Düzenleme: Kendi görev ve sorumluluk alani içerisinde yeralan bölgelerde trafik aki?inin saglikli yürütülebilmesi gerekli planlamalar ve uygulamalari gerçekle?tirir. Gerektigi hallerde trafik aki?ini ve emniyetini arttirmak amaciyla ilgili kurum ve kurulu?lardan gerekli izinler alinmasi ve/veya bilgilendirmelerin yapilmasi kaydiyla; hiz kesici bariyer yapilmasi, yol ayirici çizgilerin çizilmesi, delinatörlerin, trafik i?aretlerini gösteren levhalarin yerle?tirilmesi vb. görevleri yürütür. Ki? aylarinda kar ve donla mücadele çali?malarini yürütür.
Yaya Yolu, Kaldirim, Refüj Kav?ak Yapilmasi ve Düzenlenmesi: Belediyenin hizmet alaniiçerisinde yer alan bölgelerde imar planina uygun olarak kaldirimlarin, yaya yürüyü? yollarinin, refüj ve kav?aklarin yapilmasi, düzenlenmesi, bakim ve onarimlarinin yapilmasini saglar.
Gerekli Kaynaklarin Temini Sevk ve Idaresi: Yol yapim çali?malari ile ilgili olarak gerekliinsan kaynagi, araç, makine, yapi malzemesinin; temininden, üretiminden, kullanimindan, depolanmasindan, sevk ve idaresinden sorumludur. I?lerin sürekliligi saglamak amaciyla gerekli planlamalari yapar ve yürütür. Idare tarafindan bunlarin saglamasinin rantabl veya mümkün olmamasi durumunda kamu ihale mevzuati çerçevesinde temini için; gerekli talebinolu?turulmasini saglar. Bu ?ekilde ihale yoluyla gerçekle?tirilen yapim, mal, dani?manlik ve hizmet alimlarina yönelik kontrollük i?lemleri yürütür.
5- Makine Ikmal Birimi
Mülkiyeti belediyeye ait olan motorlu araçlarin bakim ve onarimlarindan sorumlu birimdir.
Bakim Onarim: Belediyenin demirba?ina kayitli veya hizmet alimi yoluyla kiralanan (Sözle?me veya eklerinde bu yönde bir düzenleme bulunmasi kaydiyla) araçlarin periyodik bakimlarini yapar ve/veya yaptirir. Bu i?lemlere ili?kin plan ve programlamayi saglar. Kaza veya kullanim hatasindan kaynaklanan arizalarin tamirini yapar veya yaptirir. Araç ve i? makinelerine ait ekipmanlarin montaj ve de montajlarini yapar.
Atölyelerin Kurulmasi ve Çali?tirilmasi: Tamir bakim ve onarim i?lemlerin yürütülebilmesi için gerekli, Tamir, torna-motor, oto elektrik, kaynak, makas, boya, lastik, yikama-yaglama vb. atölyelerin kurulmasini ve çali?masini saglar.
Destek Koordinasyon ve Denetim: Diger müdürlüklere araçlarin sevk ve idaresi konusundayardimci olur ve teknik destek saglar. Ilgili müdürlüklerden gelen talepleri degerlendirerek, gerekli araç ve i? makinesini destegini saglar. Müdürlügün ve diger müdürlüklerin ihtiyaç duydugu motorlu araçlarin temin edilebilmesi için; ihtiyaç raporunu ve gerekli teknik dokümani hazirlar. Araçlarin kullanim talimatnamelerine uygun olarak kullanilmasini saglar ve denetler. Kullanim talimatnamesi bulunmayan, eksik olan veya güncellenmesi gereken araçlarla ilgili talimatnamelerin yazilmasini, degi?tirilmesini ve güncellemesini yapar. Araçlari kullanacak personelin yasal evraklarinin uygunlugunu ve personelin yetkinligini denetler. Müdürlük tarafindan hizmet alimi yoluyla temin edilmi? araç ve i? makinelerinin denetimini, sevk ve idaresini saglar. Kendi birimi ba?ta olmak üzere, müdürlük genelinde i? güvenligi ile ilgili önlemlerinin alinmasini ve bunlarin denetimini saglar.
Gerekli Kaynaklarin Temini Sevk ve Idaresi: Birimin ihtiyaci olan yedek parça, malzeme,ekipman ve insan kaynaginin temini, depolanmasi, sarfi, sevk ve idaresini saglar. Verilen hizmetlerin aksamadan sürdürülebilmesi amaciyla bu kaynaklarin temini için gerekli planlamayi yapar ve uygular. Birimin kendi kaynaklari ile gidermesi rantabl veya mümkün olmayan i?leriyle ilgili olarak; kamu ihale mevzuati çerçevesinde mal veya hizmet alimini idari isler birimiyle koordineli olarak gerçekle?tirir. Ihale mevzuati çerçevesinde gerçekle?en alimlarin yürütülmesinden ve denetlememesinden sorumludur.
Yasal I?lemlerin Yerine Getirilmesi: Araçlara ili?kin belgelerin yürüklükteki mevzuata uygunolarak tam ve eksiksiz olarak düzenlenmesini yapar veya yaptirir. Bu araçlara ait vergi, resim ve harçlarin mali hizmetler müdürlügü tarafindan ödenmesi için gerekli bilgilendirmenin yapilmasini saglamak. Kanuni olarak yapilmasi zorunlu olan sigorta, araç muayenesi, plaka ve ruhsat çikarilmasi vb. i?lemlerin yapilmasini veya yaptirilmasini saglamak. Kullanim ömrünü tamamlayan araç ve i? makinelerinin ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde hurdaya ayrilmasi için gerekli i?lemleri yapar.
Personel
MADDE 9- Muradiye Ilçe Belediye Ba?kanligi Fen I?leri Müdürlügü’nde, 03/07/2005 tarih ve5393 sayili Belediye Kanunun 49. Maddesi ile Içi?leri Bakanligi tarafindan hazirlanan 22/02/2007 tarih 26442 resmi gazete sayili Belediye ve Bagli Kurulu?lari ile Mahalli Idare Birlikleri Norm Kadro Ilke Ve Standartlarina Dair Yönetmelik hükümleri uyarinca; bir müdür, yeterli sayida personel görev yapar.
Unvanlarina göre personelin görev ve yetkileri a?agida siralanmi?tir.
1- Fen I?leri Müdürü
Belediye Ba?kani’nin ve/veya yetki verdigi Ba?kan Yardimcisinin gözetimi ve denetimi altinda;
1-Mevzuat geregi Müdürlügün; sevk ve idaresini, organize edilmesini, gerektiginde re-organize edilmesini, kadrolar arasinda görevlerin dagitilmasini, i? ve i?lemlerin yeniden tanzimine ili?kin dâhili düzenlemeleri yapmak.
2-Müdürlügü için, Ba?kanligin gayeleri, politikalari, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar, programlar geli?tirir ve verilen sorumluluga göre icraat yapmak.
3-Ba?kanligin amaçlarini ve politikalarini, yönettigi ve i?birligi yaptigi personele açiklamak, en iyi ?ekilde yönetmeleri için gerekli izahati vermek ve uygulamalari kontrol etmek.
4-Görev alani içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kisa vadeli planlar hazirlamak. Planlarin uygunluk ve yeterliligini devamli olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak.
5-Müdürlügün haberle?me ve evrak aki?ini, üst kademelere istenen bilgileri zamaninda ula?tirabilecek ve alt kademelere kurum karar, politika ve yönetmeliklerini hakkinda zamaninda ve dogru bilgi verebilecek ?ekilde planlamak.
6-Müdürlügün yillik faaliyet planini Ba?kanligin stratejik hedeflerine göre hazirlamak, faaliyet planina göre yillik bütçesini 7-Mali Hizmetler Müdürlügü ile koordineli olarak hazirlamak,
8-Ba?kanlikça belirlenmi? zamanda amirine vermek.
9-Ba?kanligin kabul ettigi yönetim ve organizasyon prensiplerini astlarina izah etmek, organizasyon içindeki konumlarinin üst-ast ve yatay organizasyonel konumlarla ili?kileri hakkinda gerekli bilgiyi vererek ahenkle çali?malarini temin etmek.
10-Organizasyon yapisinda ve/veya i? tariflerinde zamanla dogacak degi?iklik ihtiyaçlarini amiri vasitasiyla Insan Kaynaklarindan sorumlu Müdürlüge bildirmek.
11-I? tariflerinde mevcut olmayan görevleri emrindekilere usulünce vermek.
12-Yoklugunda görevlerin aksatilmadan yürütülebilmesi için yerine bakmasi için birim yöneticilerden bir tanesini görevlendirmek.
13-Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çali?masina yardim edecek bütün konularda bilgisini devamli arttirmak.
14-Müdürlügün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, teblig, i? metotlari ve diger ilgili mevzuata riayeti saglamak, bunlarin uygulanmasini sürekli kontrol etmek; düzeltilmesi gereken hususlar için de olumlu öneri ve teklifleri, bir üst amirinin görü?üne sunmak.
15-Müdürlügün verimliliginin arttirilmasini ve i?lerin daha kaliteli, düzenli ve süratli ?ekilde yürütülmesini saglamak üzere, çali?ma metotlarini geli?tirmeleri için astlarina mesleki yardimda bulunmak, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmeleri için disiplini temin etmek.
16-Astlarinin sorularini kesin olarak cevaplandirir, gereken kararlari süratle alir ve bildirmek.
17-Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydali gördügü bütün raporlari sunmak. Raporlari vermeden önce gerekli tetkikleri yapmak ve tasdik etmek, gereksiz bilgileri ayiklayarak raporlarin kisa ve öz olmasini saglamak.
18-Müdürlügündeki astlarinin diger Müdürlükler ile yaptiklari ortak çali?malarda uyum ve koordinasyonu saglamak.
19-Personelinin moralini en yüksek seviyede tutarak, daha azimli çali?maya, daha ba?arili olmaya te?vik etmek. Personelin çali?ma?evkini kiran ve verimini dü?üren faktörleri tespit ederek, kendi imkânlari ile bertaraf edilebilecek veya düzeltilebilecek olanlari halletmek, üst kademelerce alinmasi gereken tedbirler için verim dü?ü?ü veya ba?ka menfi sonuçlar dogmadan amirine müracaat etmek.
20-Müdürlük personelinin potansiyelinden en iyi ?ekilde yararlanabilmek, kendi kararlarini en isabetli ?ekilde verebilmek ve kendisine bagli personelin katkilarina paralel olarak Ba?kanligi daha fazla benimsemelerini saglamak amaciyla devamli surette fikir ve görü?ali?veri?inde bulunmak.
21-Müdürlük harcamalarinin bütçeye uygunlugunu devamli kontrol altinda bulundurmak.
22-Alt kademelerden gelen evrak ve bilgileri kontrol etmek, varsa eksikliklerin giderilmesini saglamak.
23-Faaliyetlerin devamliligini saglamak için, yapilan i?lemlerle ilgili her türlü kaydin tutulmasini, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakin muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesinitemin etmek. Önemini kaybeden evraki kabul edilmi? usullere göre imha etmek. Görev alanindaki faaliyetlerin durumunu ve neticelerini tespit etmek ve degerlendirmek ve gerekli tedbirleri almak için istatistikî bilgileri tanzim etmek ve/veya ettirmek. Gerektiginde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunmak.
24-Bu yönetmelikte Müdürlügün görev alanina ili?kin olarak belirtilen tüm görevlerin, etkin biçimde ve bütünlük içerisinde geciktirilmeden, ilgili mevzuata uygun icra edilmesini, denetlenmesini ve raporlanmasini saglamak.
25-Birinci sicil amiri olarak bagli personelin çali?malarini degerlendirmek.
26-Harcama yetkilisi olup, bütçe ödeneklerinin verimli, tutumlu ve yerinde harcanmasini saglamak.
27-Faaliyet sahasi ile ilgili proje ve taslaklar hazirlayip bunlari uygulamaya geçirebilmek için üstlerin onayina sunmak.
28- 4857 I? Kanunun 2. Maddesi ve 6331 sayili I? sagligi ve Güvenligi Kanunun 3. maddesi 2. Bendi geregince, müdürlügün personelleri ve çali?ma alanlari için 6331 sayili I? sagligi ve Güvenligi Kanunun hükümlerinin uygulanmasi bakimindan i?veren vekili olarak görev yapar.
29-Stratejik planlama ile müdürlüge verilen hedefleri gerçekle?tirmek.
30- Fen Isleri müdürü ilgili kanun ve yönetmenlikler dogrultusunda biriminde çalisan personeller arasinda görev ve is dagilimi yaparak personelin görev ve sorumluluklarini yazili olarak belirler ve tüm personele teblig ederek bir suretini özlük dosyalarinda muhafaza eder.
2- Birim Yöneticileri (?efleri)
1-Birim yöneticileri, müdürün üstlerine ve astlarina kar?i olan görev ve sorumluklardan, kendi görev ve yetki alanina giren hususlarda, müdürlük makamina ve astlarina kar?i sorumludur.
2-Kendi birimleri içerisinde müdürün bilgisi dahilinde görev dagilimini gerçekle?tirmek.
3-Görev ve çali?ma konulariyla ilgili bilgi ve belge ve raporlari, hazirlar ve müdürlük makamina sunmak.
4-Görev verilmesi halinde, müdürün yoklugunda müdürlük makamina vekalet etmek.
5-Birimin görev ve sorumluluklarini yerine getirmesi için gerekli kaynaklari talep ve temin etmek.
3- Diger Personel
1-Müdürlügünün görev alani ile ilgili olarak, Ba?kanligin gayeleri, politikalari, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programlarin geli?tirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli destegi eksiksiz vermek.
2-Ba?kanligin amaçlarini ve genel politikalarini, çali?tigi müdürlügün ugra? alanlarini ilgilendiren boyutuyla ögrenir ve buna uygun tutum davrani? sergilemek.
3-Görev alani içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kisa vadeli planlarin hazirlanmasinda amirinin direktiflerine uygun i? ve i?lemleri yapmak.
4-Müdürlügün kendisine tevdi edilen i?lerini en kisa zamanda ve en ekonomik ?ekilde icra ederek sonuçlandirmak.
5-Müdürlügün haberle?me ve evrak aki?ini amirinin direktifleri dogrultusunda saglamak.
6-Müdürlügün yillik faaliyet planini Ba?kanligin stratejik hedeflerine göre hazirlanmasinda amirinin istedigi tüm i? ve i?lemleri yapmak, yürütmek.
7-Beceri ve mesleki bilgi açisindan kendini geli?tirmek, bu amaçli etkinliklere istekli olarak katilmak. Organizasyon yapisinda ve/veya i? tariflerinde zamanla dogacak degi?iklikler için kendini geli?tirmek.
8-I?bölümü esaslari dâhilinde, e? düzey ve diger pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çali?mak.
9-Müdürlügün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, teblig, i? metotlari ve diger ilgili mevzuata riayet etmek.
10-Müdürlügün verimliligini arttirilmasi ve i?lerin daha kaliteli, düzenli ve süratli ?ekilde yürütülmesi için çali?ma metotlarini geli?tirmek, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmek. Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydali gördügü bütün raporlari eksiksiz hazirlamak.
11-Faaliyetlerin devamliligini saglamak için, yapilan i?lemlerle ilgili her türlü kaydi tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve usulüne uygun muhafaza etmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çe?itli Hükümler
Denetim ve Disiplin Hükümleri
MADDE 10)
a) Fen isleri müdürü birimde çalisan tüm personelin (memur,kadrolu isçi, sözlesmeli personel, sürekli isçi vb.) disiplin amiri olup ilgi personeli her zaman denetlemeye yetkilidir.
b) Fen isleri müdürlügünde çalisan tüm personeller kadro ve unvanlarina göre tabi olduklari mevzuattan dogan disiplin hükümlerine uymakla yükümlüdürler.
Yürürlükten Kaldirilan Yönetmenlik
MADDE 11) Bu yönetmenligin yürürlüge girmesi ile birlikte varsa yürürlükte olan Fen isleri müdürlügüne ait yönetmenlik yürürlükten kaldirilmistir.
Yönetmenlikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 12) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili kanun, yönetmelik ve diger mevzuat hükümlerine uyulur.
YÜRÜRLÜK
MADDE 12) Bu yönetmelik hükümleri Muradiye Belediye Meclisince kabulü ve 3011 sayili kanun dogrultusunda ilan edildigi tarihte yürürlüge girer.
YÜRÜTME
MADDE 14) Bu yönetmelik hükümlerini Muradiye Belediye Baskani yürütür.