DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
YÖNETMELİĞİ
Kuruluş
MADDE 1) Destek Hizmetleri Müdürlüğü, İlgili
mevzuatta belediyelere verilen görevlerin müdürlüğü ilgilendiren kısımlarını
yerine getirmek üzere;5393 sayılı Belediye Kanunu ile 22.02.2007 tarihli ve
26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve Bağlı
Kurulușları ile Mahalli idare birlikleri Norm Kadro İlke ve standartlarına dair
yönetmelik hükümlerine uygun olarak kurulmuștur.
Tanımlar
MADDE 2) Yönetmeliğin bu bölümündeki kavramların
tanımları aşağıdaki gibidir.
Müdürlük : ................Muradiye
Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğü
Müdür : ............... Muradiye Belediyesi
Destek Hizmetleri Müdürü
Çalışma İlkeleri
MADDE 3) Destek Hizmetleri Müdürlüğünün çalıșma
ilkeleri, așağıda sıralandığı gibidir.
a ) Bu yönetmeliğin Temel İlkeler bașlığı
altında yazılı ilkelere uygun hareket etmek.
b) Belediyemizi ziyarete gelen
vatandaşlarımızda , Belediyeyi sahiplenme duygusunu olușturmaya çalıșmak.
c) Başkanlıkça verilen görev ve yetki
çerçevesinde Belediye birimlerinin ihtiyaçlarını zamanında temin ve teslim
etmek.
d) Kurum içi yönetimde ve İli ilgilendiren
kararlara katılmak.
e) Uygulamalarda adalet ve hizmette
eşitlik sağlamak.
f) Belediye kaynaklarının kullanımında
etkinlik ve verimlilik sağlamak.
Personel Yapısı
MADDE 4) Destek Hizmetleri Müdürlüğünün personel
yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere Müdür, memur,
ișçi ve sözleșmeli personelden oluşmaktadır.
Organizasyon Yapısı
MADDE 5) Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Üst
yönetici olarak Belediye Başkanına veya Belediye Başkanının görevlendirdiği ve
yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışır. Müdürlük bünyesindeki;
İç Hizmetler, İhale Takip Birimi, Satın Alma Birimi, Güvenlik Birimi, İdari ve Mali İşlemler
konularıyla ilgili alt birimlerden olușur.
Belediye Bașkanı organizasyon yapısını re’sen değiștirmeye yetkilidir.
Destek Hizmetleri Müdürlüğünün
Görevleri
MADDE 6) Destek Hizmetleri Müdürlüğünün
görevleri, aşağıda sıralandığı gibidir.
a) İhale ve Satın Alma İș ve İşlemleri
b) 5393 sayılı Belediye Kanunu, 4734
sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,2886
sayılı Devlet İhale Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İș Kanunu,5188 sayılı Özel
Güvenlik Hizmetleri Kanunu ve diğer mevzuatın kendilerine verdiği dair
görevleri çalıșma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde
yürütmek.
c) Bașkanlık tarafından yapılan görev ve
yetki dağılımına uygun olarak; birimlerden gelen tașınır mal ve tüketim
malzemelerine ilișkin talepleri değerlendirmek, Başkanlık makamınca uygun
görülenlerin alımını gerçekleştirmek ve ilgili birimlere dağıtımını sağlamak.
ç) Belediye Menkul ve Gayrimenkullerinin
satış ve kiralanması işlerini 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine uygun
bir șekilde yapmak ve sonuçlandırmak.
d) Müdürlüklerin ihtiyacı olan her türlü
mal, hizmet, yapım ve danıșmanlık ișlerini 4734 sayılı Kamu İhale Kanuna göre
temin etmek.
e) Müdürlüklerden gelen ihtiyaçları 4734
sayılı Kamu İhale Kanunun 22-d maddesine uygun olarak doğrudan temin yöntemiyle
gerçekleștirmek.
f) Faaliyet alanına giren ișlerle ilgili
mal ve malzemenin usulüne göre ambarda muhafaza edilmesini sağlamak, tașınır
mal kayıt ve kontrol ișlemlerini yapmak.
g) Müdürlüklerin günlük ihtiyaçlarını
karșılamak.
Hizmet Binası
İdare Amirliği
MADDE 7) Hizmet binası idare amirinin görev ve
sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir.
a) Belediye hizmet binaları ile
Belediyenin uhdesinde bulunan yapı ve tesislerin;
b) Elektrik, su, doğalgaz, telefon,
internet, data hatları abonelik ișlemlerini ve sözleșmelerini yapmak,
c) Kullanım miktarlarını izlemek ve
istatistiklerini tutmak,
ç) Gerektiğinde mevcut aboneliklerin iptal
ișlemlerini yapmak.
d) Belediye hizmet binasının elektrik
tesisatı, sıhhi tesisat, doğalgaz tesisatı, kalorifer tesisatı, klima tesisatı,
haberleșme tesisatı, TV tesisatı gibi bilimum tesisatlarının; her an güvenli,
etkin ve verimli çalıșmasını sağlamak, Bunun için her türlü ön hazırlığı yapmak
ve her türlü tedbiri almak.
e) Belediye binası asansörlerin ve tüm
aksamlarının; Yapımlarını, kontrollerini, bakımlarını ve gerektiğinde
tamirlerini usulüne göre yapmak veya yaptırmak, yetkili servis ya da firmalarla
kontrol ve bakım sözleșmesi yapmak, Asansörlerin bakım ve tamirleriyle ilgili
her türlü yedek parça ve ihtiyaç duyulan diğer malzemeleri usulünce temin
etmek,
f) Belediye hizmet binasındaki; İç
mekanların, koridorların, lavabo ve tuvaletlerin günlük temizliklerini yapmak
veya yaptırmak. Lavabo ve tuvaletlerde; ihtiyaç duyulan hijyen malzemelerinin
ikmalini düzenli olarak sağlamak ve kullanıma hazır bulundurmak. Lavabo ve
tuvaletlerin temiz su ve pis su hatlarındaki tıkanıklık ve arızaların
ivedilikle giderilmesini sağlamak.
g) Belediye hizmet binasının giriș ve
çıkıș bölgeleri ile bahçesinin temizliğini; yaz, kıș ve bahar mevsimlerindeki
iklim koșullarının gerektirdiği șekilde yapmak. Buzlanma, su ve çamur
baskınlarında gerekli tedbirleri alarak acil müdahalede bulunmak.
ğ) Belediye hizmet binasını periyodik
olarak - veya acil ihtiyaç durumunda - her türlü hașereye karșı ilaçlamak.
Gerektiğinde, Temizlik İșleri Müdürlüğü’nden bu konuda destek almak.
h) Resmi bayramlarda, törenlerde, anma ve
sosyal etkinliklerde; sosyal etkinliği düzenleyen birime yardımcı olmak.
ı) Belediyemiz Hizmet Binası ve buna bağlı
toplantı salonlarının düzen, tertip ve temizliğini yaparak ihtiyaca göre kamu
ve tüzel kișilere tahsis etmek.
i) Belediye hizmet binaları ile Belediyenin eğitim, spor, sosyal ve kültürel faaliyetlerinin yürütüldüğü bina ve mekânların; Belediye binası ve birimlerin ihtiyaç gördüğü yerler ile belediyece düzenlenen faaliyetlere özel güvenlik hizmetlerini sağlamak. Gerekli görülen bina girișlerine; duyarlı kapı, x-ray cihazı veya benzeri güvenlik sistemleri kurmak. Gerekli görülen yerlere güvenlik kamerası koydurmak. Bu hizmetler için gerekli ihale ișlemlerini yürütmek ve denetimlerini yapmak. Müdürlüğümüzün karșılanan ihtiyaçlarının ödemesi için gerekli ödeme evraklarını ve hak edișleri düzenlemek.
j) Müdürlük hizmetlerinde kullanılacak
olan tüketim malzemelerini, dayanıklı tașınır mallar ile bu tașınırların bakım
ve onarımı için gerekli olan yedek parça, tamir takımı ve bakım onarım
malzemelerinin alımını gerçekleștirmek.
Destek Hizmetleri Müdürünün Görevleri
MADDE 8) Destek Hizmetleri Müdürünün görevleri,
așağıda sıralandığı gibidir.
a) Bașkanlık Makamına, Belediyenin karar
organlarına, Belediyenin diğer birimlerine, müdürlüğün alt birimlerine ve
personeline, kamu kurum ve kurulușlarına, meslek kurulușlarına ve gerektiğinde
gerçek ve tüzel kișilere karșı șahsen yada evrak üzerindeki imzasıyla Müdürlüğü
temsil etmek.
b) Temsil ettiği Müdürlüğün görev alanına
giren tüm iș ve ișlemlerin; ilgili mevzuatına ve yönetmelikte belirlenen
ilkelere uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
c)
Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları; etkili, verimli
ve ekonomik bir șekilde sevk ve idare etmek.
d) Müdürlüğün görev alanına giren
konularla ilgili; kanunları, kararnameleri, yönetmelikleri, genelgeleri,
tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını ve ilgili diğer meslek
kurulușlarının mevzuatını ve yayınlarını takip etmek, bu konularda müdürlük
personelinin bilgilenmesini ve eğitilmesini sağlamak.
e) Müdürlük uygulamalarıyla ilgili olarak
Belediye Meclis Kararı yada Encümen Kararı gerektiği durumlarda; Belediyenin
karar organlarına havale edilmek üzere gerekçeli müzekkere hazırlayarak
Bașkanlık Makamına sunmak.
f) Bașkanlıkça yayınlanan Genelgelere,
Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini
yerine getirmek.
g) 4857 Sayılı İș Kanunun 2. Maddesi ve
6331 sayılı İș Sağlığı ve Güvenliği Kanunun 3. Maddesi 2. Bendi gereğince
müdürlüğün personelleri ve çalıșma alanları için 6331 sayılı İș Sağlığı ve
Güvenliği Kanunu hükümlerinin uygulanması bakımından ișveren vekil olarak görev
yapılır.
h) Çalışma alanına giren ve Başkanlık
makamınca verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek.
Destek Hizmetleri Müdürünün Yetkileri
MADDE 9) Destek Hizmetleri Müdürünün yetkileri, aşağıda
sıralandığı gibidir.
a)Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer
birimlerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karșı doğrudan;
Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına
ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karșı ise Başkanlık Makamının izni ve
onayıyla,şahsen yada evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye,
b) Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip
olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,
c) Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve
Harcama Talimatı vermeye,
ç) Gerekli gördüğü konularda Hukuk İșleri
Müdürlüğünden veya belediyeyi temsilen yetkili avukata görüș sormaya,
d) İșlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu
önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya, yetkilidir.
e) Destek hizmetleri müdürü ilgili kanun ve
yönetmenlikler doğrultusunda biriminde çalışan personeller arasında görev ve iş
dağılımı yaparak personelin görev ve sorumluluklarını yazılı olarak belirler ve
tüm personele tebliğ ederek bir suretini özlük dosyalarında muhafaza eder.
Destek Hizmetleri Müdürünün
Sorumlulukları
MADDE 10) Destek Hizmetleri Müdürünün
sorumlulukları, așağıda sıralandığı gibidir. Temsil ettiği Müdürlüğün ve Müdür
olarak kendinin görev alanına giren konulardaki iș ve ișlemlerin hukuka ve
belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinden;
a) Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan
Yardımcısına,
b) Başkanın bilgisi dahilinde Belediye
Meclisinin ilgili ihtisas komisyonlarına,
c) Gerektiğinde Belediye Encümenine,
d)Kolektif çalışma gerektiren konularda;
çalışmanın öznesi durumundaki birim müdürlüklerine veya birim sorumlularına
yada kurullara, karșı sorumludur.
e)Birim Müdürleri, temsil ettikleri
Müdürlüklerinin ve Müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki
iș ve ișlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi
sürecinde, Bașkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; Sayıștay’a, İlgili
Bakanlıkların denetim organlarına, Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna, İç
Denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla
sorumludur.
Destek Hizmetleri Müdürlüğünün Uygulama Usul ve
Esasları
MADDE
11) Destek Hizmetleri Müdürlüğü; bu yönetmelikteki ilkeler çerçevesinde
olmak kaydıyla, müdürlüğün görev alanına giren iș ve ișlemleri așağıda
belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir.
a) 5393 sayılı Belediye Kanunu,
b) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,
c) 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri
Kanunu,
d) 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu,
e) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanunu,
f) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
g) 4857 sayılı İș Kanunu,
ı) 6331 sayılı İș Sağlığı ve Güvenliği
Kanunu,
i) 5188 sayıl Özel Güvenlik Hizmetleri
Kanunu
j) İlgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri
ve ilgili diğer tüm mevzuatlar.
Denetim ve Disiplin Hükümleri
MADDE 12),
a) Destek
hizmetleri müdürü birimde çalışan tüm personelin (memur,kadrolu işçi,
sözleşmeli personel, sürekli işçi vb.) disiplin amiri olup ilgi personeli her
zaman denetlemeye yetkilidir.
b) Destek hizmetleri müdürlüğünde çalışan tüm
personeller kadro ve unvanlarına göre tabi oldukları mevzuattan doğan disiplin
hükümlerine uymakla yükümlüdürler.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmenlik
MADDE 13) Bu yönetmenliğin yürürlüğe girmesi ile
birlikte varsa yürürlükte olan destek hizmetleri müdürlüğüne ait yönetmenlik
yürürlükten kaldırılmıştır.
Yönetmenlikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 14) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan
hallerde yürürlükteki ilgili kanun, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine uyulur.
YÜRÜRLÜK
MADDE 15) Bu yönetmelik hükümleri Muradiye
Belediye Meclisince kabulü ve 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği tarihte
yürürlüğe girer.
YÜRÜTME
MADDE 16) Bu yönetmelik hükümlerini Muradiye Belediye Başkanı yürütür.
Yenişehir Mah. 113. Sok. No:2 Muradiye / VAN
0432 451 20 16