TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel
İlkeler
Amaç
MADDE 1) Bu Yönetmeliğin amacı; Muradiye
Belediye Başkanlığı Temizlik İșleri Müdürlüğü’nün kuruluș, görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2) Bu yönetmelik, Muradiye Belediye
Başkanlığı Temizlik İșleri Müdürlüğü’nün; Görev, Yetki, Sorumluluk, Çalışma
Usul ve Esasları ile birlikte, ișleyișini kapsar.
Dayanak
MADDE 3) Bu Yönetmelik, 03/07/2005 tarihli 5393
sayılı Belediye Kanunu, 10/07/2004 tarihli 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi
Kanununu ve diğer mer’i mevzuata dayanılarak hazırlanmıștır.
Tanımlar
MADDE 4) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Bașkan : ................. Muradiye Belediye
Bașkanı’nı,
Belediye : ................. Muradiye Belediye
Bașkanlığı’nı,
Müdür : .................Temizlik İșleri Müdürü’nü,
Müdürlük :
.................Temizlik İșleri Müdürlüğü’nü,
Personel : .................Müdürlüğe bağlı
çalıșanların tümünü, ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5) Muradiye Belediye Başkanlığı Temizlik
İșleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında:
a) Karar alma,
uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
b) Hizmetlerin
temin ve sunumunda yerin delik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap
verebilirlik,
ç Kurum içi
yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık.
d) Uygulamalarda
adalet ve hizmette eşitlik.
e) Belediye
kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde
geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini
esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluș, Personel, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kuruluș
MADDE 6) Muradiye Belediye Bașkanlığı Temizlik
İșleri Müdürlüğü, 22/04/2006 tarihli 26147 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
Bakanlar Kurulunun “Belediye ve Bağlı Kurulușları ile Mahalli İdare Birlikleri
Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlișkin Esaslar hakkında 2006/9809 sayılı
Kararı’ gereğince kurulmuștur.
Personel
MADDE 7) Muradiye Belediye Bașkanlığı Temizlik
İșleri Müdürlüğünde bir müdür ile mer’i norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve
sayıda personel görev yapar.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
MADDE 8) Muradiye Belediye Bașkanlığı’nın
amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye
Bașkanının belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Bașkanlık Makamının emir ve
direktifleri doğrultusunda; Muradiye Belediye’si sınırları içerisinde sağlıklı
bir yașam, temiz bir çevre olușturula bilmesi için;
Muradiye
Belediye’si sınırları içerisindeki çöp toplama ișlemlerinin aksatmaksızın
yürütülmesini sağlamak. Pazar yerlerinin süpürülmesi ve yıkanması, katı atıkların toplanması, doğal
güzelliklerin korunmasına katkıda bulunmak, çevre sağlığı ile ilgili yapılan
çalıșmaları takip etmek, tüm mahallelerdeki meydan, cadde ve sokakların semt
pazarlarının süpürülmesi, temizlenmesi ve bu alanlar ile okulların,
hastanelerin, camilerin ve iș yerlerinin çöplerinin toplanması çöp alım
yerlerinin temizliği ile bu çöplerin Büyükșehir Belediyesinin göstereceği çöp
imha sahasına tașınması ve gerekli görülen yerlerin yıkanmasından ve yaz
aylarında tozlanmaya karșı ıslatılması, Çevre kirliliğini önleyici çalıșmaların
yapılması, Muradiye halkının çevreye duyarlı davranmalarını sağlamak amacıyla
gerekli bilgilendirme çalıșmalarını yapılması,
halkın sağlık ve huzurunu sağlamak için, çevre ve çevre kaynaklarını
korumak ve atıkların kaynağında azaltılmasından sorumludur. Belediye Bașkanı’nın
ve/veya görevlendirdiği Bașkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında
ilgili mer’i mevzuatta belirtilen görevlerin ifa ve icra edilmesi bağlamında:
A) Temizlik İșleri Biriminin Görevleri
1- Belediye
sınırları içerisinde temizlik çalıșmalarının aksamadan yürütülmesi ișlemlerinin
yapılmasını kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
2- Belediye
sınırları içerisindeki çöplerin toplanması. Çöp toplama alanlarına
nakledilmesi, cadde ve sokakların süpürülmesi, yıkanması ișlerinin yapılması
ve/veya yüklenici firmalara yaptırılması, bu amaca ilișkin çalıșma plan ve
programının belirlenmesi, yüklenici firmanın bu plan dâhilinde çalıșmalarını
sürdürmesi ișlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek
sonuçlandırılmasını sağlamak.
3- Temizlik
ișlerinin yaptırılmasına ilișkin ihale dosyalarının hazırlanması, ihale iș ve
ișlemlerinin takip edilmesi, sözleșmelerinin hazırlanması, ișin yapılan
sözleșme ve șartnamelere uygun yapıldığının kontrol ve takip edilmesi, ișin
sözleșme hükümlerine göre sonuçlandırılmasını sağlamak,
4- Yüklenici
firma ile Belediye arasındaki iletișimin sağlanması, gerekli bilgi ve
belgelerin zamanında temin edilmesini sağlamak.
5- Mahallelerde
bölge bazlı olarak yapılmakta olan çöp toplama ve sokak / caddelerin süpürülüp
yıkanması çalıșmalarının istenen verimlilikte ve belirlenen programdaki gün ve
saatlerde yapılması ișlemlerinin yapılmasını kontrol ve takip edilerek
sonuçlandırılmasını sağlamak.
6- İlçe
içerisindeki pazar yerlerinin yıkanması ișlemlerinin yapılmasını kontrol ve
takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak.
7- Hastaneler,
okullar, askeri bölgeler, evler, ișyerleri ve pazar yerlerinin çöplerinin
toplanması çalıșmalarının etkili biçimde yürütülmesini, kontrol ve takip
edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
8- Çöp toplama
ișlerinin merkezi yerler ve caddelerde, yaya ve tașıt trafiğini engellemeyecek
șekilde yapılması için gerekli programlama ișlemlerinin yapılmasını, kontrol ve
takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
9- İlçenin doğal güzelliklerini korumak
amacıyla, olușan atık çöpleri temizleme çalıșmalarının yapılmasını, kontrol ve
takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
10- Çöp ve
süprüntü kavramına girmeyen çöp araçları tarafından toplanamayan koltuk,
kanepe, karyola, dolap ve benzeri malzemelerin toplattırılması görevini yapmak,
11- İnșaat
atıklarının toplanmasını sağlamak.
12- Kurban bayramından
sonra Kurban kesim yerlerinin temizliğinin yapılmasını sağlamak, 13-
İbadethanelerin iç temizliği ve okulların bahçe ve çevre temizliğinin
yapılmasını sağlamak.
14- Bağlı
ekiplerle birlikte mahalleler dolașılarak gerekli önlemlerin yerinde tespit edilmesi,
önlemlere uygun olarak yüklenici firmanın icra edeceği ișlemlerinin
yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
15- İhaleye
verilerek yapılan temizlik ișlerine ilișkin ihale dosyalarının ve hak
edișlerinin takip edilmesi, șartnameye aykırılık tespiti halinde yüklenici
firmaya cezai müeyyide uygulanması ișlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip
edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak, 16- Müdürlük çalıșmalarına ilișkin aylık
faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak.
17- Bașkanlığın
talimatına uygun Belediye sınırlan içerisindeki mezarlıkların temizliğinin
yapılmasını sağlamak.
18- Yürütülen
faaliyetlerle ilgili olarak gerek doğrudan ve gerekse de Çağrı Merkezine gelen
șikâyetlerle ilgili olarak gerekli araștırmaların yapılması, ilgili kiși veya
kurumlara gerekli cevapların verilmesini sağlamak,
19- Yetkili
Müdürlük ile ișbirliği içerisinde çöp konteynerleri ile biriminde kullanılmakta
olan Makinelerin bakımının yapılması, ihtiyaç olması durumunda yeni
konteynerlerin üretilmesi veya satın
alınması ișlemlerinin yapılmasını sağlamak,
20- İlçedeki
meydan, cadde, sokak, kaldırım, yaya alanı ile pazar kullanım alanları dâhil
tüm alanların süpürülmesi, yıkanması ve devamlı olarak temiz tutulmasını
sağlamak.
21- Atıkların
zamanında ve kent yașamına olumsuzluk vermeyecek șekilde toplanması için
yöntemler araștırmak ve uygulamak.
22- Günlük
olarak göreve çıkan çöp araçları garaja döndüklerinde çöp haznelerinin
yıkanması ve ilaçlanmasını sağlamak.
23- Müdürlük
personelinin daha bașarılı olabilmesi için hizmet konusunda eğitime tabi
tutmak.
24- Çöp gününden
önce zamansız çıkarılan çöpleri acil çöp ekibiyle toplamak, çöplerin ilan
edilen zamanda çıkartılması için bilinçlendirme çalıșmalar yapmak. Önleyici
tedbirler almak, alınan önlemlere uymayanlar hakkında yasal ișlem yapılmasını
sağlamak.
25- Görevle
ilgili her türlü iç, dıș yazıșmaları yapmak. Bașkana, Encümene ve Meclise teklifler sunmak, verilen kararlan
uygulamak,
26- Mer’i
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Bașkanlıkça verilen görevlerin icra
edilmesini sağlamak.
B) Müdür ve Personellerin Görevleri
Bu yönetmeliğin
8. maddesinde belirtilen temel görev,
yetki ve sorumlulukları, mer’i mevzuat ve Belediye Bașkanı’nın ve/veya
görevlendirdiği Bașkan Yardımcısının onayıyla görev pozisyonları belirlenir. Bu
bağlamda istihdam edilenler belirtilen görevleri ifa ederler:
C) Temizlik İșleri Müdürünün Görevleri
1- Belediye
Bașkanı’nın ve/veya yetki verdiği Bașkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi
altında, mer’i mevzuat gereği Müdürlüğün; sevk ve idaresini, organize
edilmesini, gerektiğinde organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin
damıtılmasını, iș ve ișlemlerin yeniden tanzimine ilișkin dâhili düzenlemeleri
yapar.
2- Bașkanlığın
amaçlarını ve genel politikalarını kendi uğraș alanlarını ilgilendirdiği
derecede bilir, genel politikaların uygulanmasını devamlı olarak izler,
amaçlara uygunluğunu araștırır, genel politikalarda yapılması gerekli
değișiklikleri bildirir.
3- Müdürlüğü
için. Bașkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler,
planlar, programlar geliștirir ve verilen sorumluluğa göre icraat yapar.
4- Bașkanlığın
amaçlarını ve politikalarını, yönettiği ve ișbirliği yaptığı personele açıklar,
en iyi șekilde yönetmeleri için gerekli izahatı verir ve uygulamaları kontrol
eder,
5- Görev alanı
içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlar.
Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izler, gerekiyorsa,
düzeltmeye yönelik tedbirleri alır.
6- Müdürlüğün
ișlerini en kısa zamanda ve en ekonomik olarak istenen șekilde sonuçlandırmak
üzere planlar,
7- Gelecekte
doğacak ihtiyaçlara cevap verebilecek șekilde elindeki kadro, makine, ișyeri ve
teçhizatın planlamasını yapar,
8- Müdürlüğün
haberleșme ve evrak akıșını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında
ulaștırabilecek ve alt kademelere kurum karar, politika ve yönetmeliklerini
hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek șekilde planlar,
9- Müdürlüğün
yıllık faaliyet planını Bașkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlar,
faaliyet planına göre yıllık bütçesini Hesap İșleri Müdürlüğü ile koordineli
olarak hazırlar, Bașkanlıkça belirlenmiș zamanda amirine verir,
10- Kendisinin
ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelișmesini sağlamak üzere
eğitim planlamasını yapar.
11- Bașkanlığın
kabul ettiği yönetim ve organizasyon prensiplerini astlarına izah eder,
organizasyon içindeki konumlarının üst-ast ve yatay organizasyon el konumlarla
ilișkileri hakkında gerekli bilgiyi vererek ahenkle çalıșmalarını temin eder.
12- Müdürlüğün
tüm ișlerini en etkin șekilde yapmak üzere; Bașkanlığın mevcut organizasyon
șeması, iș tarifleri ve pozisyonların ihtiyaç gösterdiği vasıflara uygun
kadrosunu organize eder,
13- Organizasyon
yapısında ve/veya iș tariflerinde zamanla doğacak değișiklik ihtiyaçlarını
amiri vasıtasıyla İnsan Kaynaklarından sorumlu Müdürlüğe bildirir,
14-
Çalıștırdıkları görevlilerin iș tariflerini ve performans kriterlerini
hazırlayıp amirine teklif eder,
15-
Çalıștırdıkları görevlilerin, ișbölümü esasları dâhilinde, sorumluluklarını
belirler ve bu görevleri benimsetir,
16- Emrindeki
elemanlara iș tariflerini izah eder, iș tariflerinde belirtilen görev ve
sorumlulukların doğru anlașılmalarını sağlar.
17- İș
tariflerinde mevcut olmayan görevleri emrindekilere usulünce verir,
18- Emrindeki
elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu
yapar, onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teșvik eder.
19- Müdürlüğüne
alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değișikliklerini.
Bașkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol eder,
20- Yokluğunda
görevlerin aksatılmadan yürütülebilmesi için yerine bakacak șahsa vekâlet verir
ve görevlerini taksim eder.
21- İșgücünün en
faydalı șekilde kullanılması ve ișlerin en az maliyetle yürütülmesi için
emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını açık, seçik ve anlayabilecekleri
sadelikle belirtir. İș ve ișlemlerin buna uygunluğunu denetler.
22- Kendisinin
ve organizasyonun verimli ve etkin çalıșmasına yardım edecek bütün konularda
bilgisini devamlı arttırır.
23- Müdürlüğün
tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iș
metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayeti sağlar, bunların uygulanmasını
sürekli kontrol eder: düzeltilmesi
gereken hususlar
için de olumlu öneri ve teklifleri, bir üst amirinin görüșüne sunar,
24- Müdürlüğün
verimliliğinin arttırılmasını ve ișlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli
șekilde yürütülmesini sağlamak üzere, çalıșma metotlarını geliștirmeleri için
astlarına mesleki yardımda bulunur, genel ahlaka ve adaba uygun hareket
etmeleri için disiplini temin eder.
25- Astlarının
sorularını kesin olarak cevaplandırır, gereken kararları süratle alır ve
bildirir. 26- Danıșman durumunda görev yapanlarla teması ve onlardan
faydalanmayı temin eder.
27- Terk etmesi
veya iș bașında olmaması halinde, yerine görevini ifa edebilecek bir yardımcıyı
yetiștirir,
28- Haberleșmeye
büyük önem vererek, alman kararların uygulayıcılarına doğru bir șekilde ve
süratle ulaștırılmasını sağlar,
29- Faaliyeti
için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları sunar.
Raporları vermeden önce gerekli tetkikleri yapar ve tasdik eder, gereksiz
bilgileri ayıklayarak raporların kısa ve öz olmasını sağlar,
30- Eș düzeydeki
yöneticilerle koordinasyonu kurar ve kendi aralarında halledilebilecek
meseleleri halleder,
31- Kendine
bağlı olan personelin aralarında koordinasyon kurmalarını ve onların da
Bașkanlığın hedeflerine uygun olarak birlikte çalıșmalarını temin eder,
32-
Müdürlüğündeki astlarının diğer Müdürlükler ile yaptıkları ortak çalıșmalarda
uyum ve koordinasyonu sağlar.
33- Personelinin
moralini en yüksek seviyede tutarak, daha azimli çalıșmaya, daha bașarılı
olmaya teșvik eder,
34- Personelin
çalıșma șevkini kıran ve verimini düșüren faktörleri tespit ederek, kendi
imkânları ile bertaraf edilebilecek veya düzeltilebilecek olanları halleder,
üst kademelerce alınması gereken tedbirler için verim düșüșü veya bașka menfi
sonuçlar doğmadan amirine müracaat eder.
35- Müdürlük
personelinin potansiyelinden en iyi șekilde yararlanabilmek, kendi kararlarını
en isabetli șekilde verebilmek ve kendisine bağlı personelin katkılarına
paralel olarak Bașkanlığı daha fazla benimsemelerini sağlamak amacıyla devamlı
surette fikir ve görüș alıșverișinde bulunur,
36- Faaliyet
planında bulunan ișleri görev tariflerine göre çalıșanlarına tevzii eder,
37- Emirlerini
kademe atlamadan iș ile ilgili kendisine doğrudan bağlı çalıșanlara verir,
38- Emrinde
çalıșan elemanlara örnek olur, bunu sağlayacak șekilde, neticelerini önceden
düșünerek daha sonra geri almak zorunda kalmayacağı, kolaylıkla anlașılabilir,
kısa ve kesin emirler verir, ancak kötü neticeler doğuracağı anlașılan
emirlerini geri almaktan imtina etmez. 39- Gerekli gördüğü hususlarda
emirlerini yazılı olarak verir.
40- Bașkasına
emir vermiș (‘Isa dahi ișin yapılmaması ve/veya yanlıș ve eksik yapılması
sorumluluğunu üstlenir.
41- Mevcut
faaliyet planına göre Müdürlük faaliyetlerini kısa periyotlarla kontrol eder.
42- Müdürlük
harcamalarının bütçeye uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurur.
43- Yapılmakta
olan ișleri zaman, miktar ve kalite açısından devamlı kontrol eder.
44- Alt
kademelerden gelen evrak ve bilgileri kontrol eder, varsa eksikliklerin
giderilmesini sağlar.
45- Personelinin
tavır ve davranıșlarını devamlı kontrol altında bulundurarak örnek model
olușturur.
46- Personelin
görev tariflerindeki belirtilen ișleri yerine getirip getirmediğini üç ayı
geçmeyen periyotlarla kontrol eder.
47- Planlardan
sapmalar gösteren fiili durumlarda sapmaların sebeplerini araștırır, düzeltici
ve ileride tekrarlanmasını önleyici tedbirleri alır,
48-
Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan ișlemlerle ilgili her türlü
kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan
evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket
edilmesini temin etler. Önemini kaybeden evrakı kabul edilmiș usullere göre
imha eder.
49- Görev
alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticelerini tespit etmek ve değerlendirmek
ve gerekli tedbirleri almak için istatistikî bilgileri tanzim eder ve/veya
ettirir. Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar,
50- Herhangi bir
amaçla yurtiçi veya yurtdıșı görev seyahatine gönderildiğinde, gittiği yerde
yaptığı temasları, çalıșmaları ve aldığı sonuçları belirten özet, fakat kolayca
anlașılabilir bir üslup ve düzende rapor hazırlar, amirine verir,
51- Bașkanlığa
ilișkin bilgilerin dıșarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati
gösterir, 52- Bașkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili mer’i
mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir,
53- Bu
yönetmelikte Müdürlüğün görev alanına ilișkin olarak belirtilen tüm görevlerin,
etkin biçimde ve bütünlük içerisinde geciktirilmeden, ilgili mer’i mevzuata
uygun icra edilmesini, denetlenmesini ve raporlanmasını sağlar,
54- Temizlik ile
ilgili taleplerin karșılanması hususunda gerekli görevlendirmeleri yapar,
55- Belediye
Encümenince alınması gerekli kararlar için teklif belgeleri hazırlar,
56- Temizlik
ile ilgili çeșitli Kurum ve
Kurulușlardan görüșlerin alınmasını sağlar,
57- Personelin
moral motivasyonunu arttırmaya dönük tedbirler alarak, prodüktivite artıșını
sağlar.
58- Sicil amiri
sıfatı ile personelin performans değerlendirmelerini yapar ve sicil raporlarını
tanzim eder,
59- Müdürlüğün
çalıșma sistemini kurarak iș akıșını sağlar; personelin çalıșmalarını organize
eder,
60- Personelin
mesai ve çalıșmasını denetler, çalıșmaların verimli olması hususunda gerekli
tedbirler alır,
61- Müdürlüğün
verimli çalıșması için yasaların verdiği yetki çerçevesinde her türlü
teknolojik gelișmeyi takip eder ve uygular,
62- Harcama
yetkilisi olup, bütçe ödeneklerinin verimli, tutumlu ve yerinde harcanmasını
sağlar.
63- Belediyenin
amaçlan, prensip ve politikaları doğrultusunda. Müdürlüğün kalite politikası,
bedelleri ve stratejilerini belirleme çalıșmalarım sonuçlandırır,
64- Müdürlüğün
görev alanıyla ile ilgili ihale konusu iș ve ișlemlerin mer’i ihale mevzuatı
çerçevesinde yapılmasını sağlar,
65- Faaliyet
sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek
için üstlerin onayına sunar,
66- Müdürlüğün
görev alanıyla ilgili mer’i ihale mevzuatının gerektirdiği ihale ișlemlerine
ilișkin tüm çalıșmaların yapılarak sonuçlandırılmasını sağlar,
67- Görevle
ilgili her türlü iç/dıș yazıșmaları yapmak, Bașkana, Encümene, Meclise
teklifler sunmak, verilen kararların uygulanmasını sağlar,
68- Müdürlüğe
gelen tüm evrakın ilgililere usulünce iletilmesini sağlar,
69- Ekonomiklik,
üretkenlik, yüksek verimlilik ve performans artırıcı etki olușturmak amacıyla
mer’i mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde dıș hizmet alım yoluyla
yapılması mümkün olan hizmetleri uzman özel ve/veya tüzel kișilere usulüne
uygun yaptırılmasını sağlar,
70-
Çalıșanlarının tabi oldukları mevzuata uygun tezkiye, izin ve hastalık gibi
ișlemlerini yürütür, devam durumunu takip eder ve denetler, ilgili diğer
birimlerle koordinasyonu sağlar. 71- Stratejik planın hazırlık çalıșmalarında
verilen görevleri etkin biçimde sonuçlandırır.
72- Stratejik
planlamaya uygun bütçe hazırlamak ve en ekonomik șekilde kullanmayı sağlar. 73-
Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleștirilmesini
sağlar,
74- Mer’i
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Bașkanlıkça verilen görevlerin icra
edilmesini sağlar.
75- 4857 sayılı
İș Kanunu’nun 2. maddesi ve 6331 sayılı İș Sağlığı ve Güvenliği Kanunun 3.
maddesi 2. bendi gereğince müdürlüğün personelleri ve çalıșma alanları için
6331 sayılı İș Sağlığı ve Güvenliği Kanunu hükümlerinin uygulanması bakımından
ișveren vekili olarak görev yapar.
76- Temizlik
İşleri Müdürü ilgili kanun ve yönetmenlikler doğrultusunda biriminde çalışan
personeller arasında görev ve iş dağılımı yaparak personelin görev ve
sorumluluklarını yazılı olarak belirler ve tüm personele tebliğ ederek bir
suretini özlük dosyalarında muhafaza eder.
Ç) Temizlik İșleri Müdürlüğü Personelinin Görevleri
Müdürlüğün görev
alanına giren așağıdaki görevler:
Müdürlüğe norm
kadro ve Bașkanlık onayıyla tahsis edilen kadrolar tarafından icra edilir.
Görevlerin, mevcut tahsisli kadrolar arasında dağılımı Müdür tarafından
yapılır. Müdür, görevleri mevcut kadroların sahip oldukları; nitelikleri,
yeterlikleri, verimlilikleri, performans bașarı seviyeleri vb. kriterize
edilebilir yetkinliklerine göre dağıtır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam
olarak yerine getirilir:
1-Müdürlüğünün
görev alanı ile ilgili olarak, Bașkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri
ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliștirilmesinde tüm operasyonal,
teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz verir.
2- Bașkanlığın
amaçlarını ve genel politikalarını, çalıștığı müdürlüğün uğraș alanlarını
ilgilendiren boyutuyla öğrenir ve buna uygun tutum davranıș sergiler,
3- Görev alanı
içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların
hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iș ve ișlemleri yapar,
4- Müdürlüğün
kendisine tevdi edilen ișlerini en kısa zamanda ve en ekonomik șekilde icra
ederek sonuçlandırır,
5- Müdürlüğün
haberleșme ve evrak akıșını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlar.
6- Müdürlüğün
yıllık faaliyet planını Bașkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında
amirinin istediği tüm iș ve ișlemleri yapar, yürütür,
7- Beceri ve
mesleki bilgi açısından kendini geliștirir, bu amaçlı etkinliklere istekli
olarak katılır,
8- Bașkanlığın
mevcut organizasyon șeması gereği bulunduğu pozisyon için öngörülen vasılları
kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
9- Organizasyon
yapısında ve/veya iș tariflerinde zamanla doğacak değișiklikler için kendini
geliștirir,
10- İș bölümü
esasları dâhilinde, eș düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde
çalıșır.
11- Gerektiği durumlarda ekip bașı olarak
ekibine iș tariflerini izah eder, iș tariflerinde belirtilen görev ve
sorumlulukların doğru anlașılmalarını sağlar.
12- İșleri en az
maliyetle icra eder.
13- Kendisinin
verimli ve etkin çalıșmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı
arttırır.
14- Müdürlüğün
tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iș
metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet eder.
15- Müdürlüğün
verimliliğini arttırılması ve ișlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli șekilde
yürütülmesi için çalıșma metotlarını geliștirir, genel ahlaka ve adaba uygun
hareket eder.
16- Yönetimce
alınan kararların uygulayıcılara doğru bir șekilde ve süratle ulaștırılmasını
ve uygulamasını sağlar.
17- Faaliyeti
için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz
hazırlar. 18- Eș düzeydeki pozisyonlarla amirinin bilgisi dâhiline
koordinasyonu kurar,
19-
Çalıșmalarında örnek tutum davranıș sergiler,
20- Verilen
direktife uygun iș ve ișlemleri gerçekleștirir,
21- Verilen iși
öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak ifa eder,
22- Yaptığı ișle
ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder,
23-
Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan ișlemlerle ilgili her türlü
kaydı tutar, gerekli belgeleri düzenler ve takip eder, önemli olan evrakı
usulüne uygun muhafaza eder,
24- Görev
alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri
tanzim eder, Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar,
25- Herhangi bir
amaçla yurtiçi veya yurtdıșı görev seyahatine gönderildiğinde, amacın
gerçekleșmesi bakımından gittiği yerde yaptığı temasları, çalıșmaları ve aldığı
sonuçlan belirten özel fakat kolayca anlașılabilir bir üslup ve düzende rapor
hazırlar, amirine verir,
26- Bașkanlığa
ilișkin bilgilerin dıșarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati
gösterir. 27- Bașkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili mer’i
mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir,
28- Görevlerin
ifa ve icrasında, ilgili mer’i mevzuat hükümlerine uygun davranır,
29- Belediye
sınırlan içerisinde temizlik çalıșmalarının aksamadan yürütülmesi ișlemlerini
yapar,
30- Belediye
sınırları içerisindeki çöplerin toplanması, cadde ve sokakların süpürülmesi
ișlerinin tașeron firmalar aracılığıyla yapar, bu amaca ilișkin çalıșma plan ve
programının belirler, tașeron firmanın bu plan dahilinde çalıșmalarım
sürdürmesini sağlar,
31- Temizlik
ișlerinin tașeron firmalara yaptırılmasına ilișkin ihale dosyalarının
hazırlanması ișlemlerinin yapar,
32- Temizlik
çalıșmalarını yürüten tașeron firma ile Belediye arasındaki iletișimi sağlar,
gerekli bilgi ve belgelerin zamanında temin eder,
33- Mahallelerde
bölge bazlı olarak yapılmakta olan çöp toplama ve sokak /caddelerin süpürülüp
yıkanması çalıșmalarının istenen verimlilikte ve belirlenen programdaki gün ve
saatlerde yapılması ișlemlerinin yapılmasını sağlar.
34- İlçe
içerisindeki pazaryerlerinin yıkanmasını sağlar.
35- Hastaneler,
okul, askeri bölgeler, ev, ișyerleri ve pazaryerlerinin çöplerinin toplanmasını
sağlar.
36- Çöp toplama
ișlerinin merkezi yerler ve caddelerde, yaya ve tașıt trafiğini engellemeyecek
șekilde yapılmasını sağlar.
37- İlçenin
doğal güzelliğini korumak amacıyla olușan atık çöpleri temizleme çalıșmalarının
yürütülmesini sağlar.
38- İnșaat
atıklarının toplanması ișlemlerinin yapılmasını sağlar.
39- Kurban
bayramından sonra Kurban kesim yerlerinin temizliğinin yapılması ișlemlerinin
yapılmasını sağlar.
40- Bağlı
ekiplerle birlikte mahalleler dolașılarak gerekli önlemlerin yerinde tespit
edilmesi, önlemlere uygun olarak tașeron firmanın icra edeceği ișlemlerinin
yapılmasını sağlar,
41- İhaleye
verilerek yapılan temizlik ișlerine ilișkin ihale dosyalarının ve
hakedișlerinin takip edilmesi, șartnameye aykırılık tespiti halinde tașeron
firmaya cezai müeyyide uygulanması ișlemlerinin yapılmasını sağlar,
42- Müdürlük
çalıșmalarına ilișkin aylık faaliyet raporunun hazırlanmasına katkı yapar,
43-Bașkanlığın
talimatına uygun Belediye sınırlan içerisindeki mezarlıkların temizliğinin
yapılmasını sağlar.
44-Yürütülen
faaliyetlerle ilgili olarak gelen șikâyetlerle ilgili olarak gerekli
araștırmaları yapar.
45- İlçe Cadde,
sokak, kaldırım, yaya alanı ile pazar kullanım alanları dâhil tüm alanların
süpürülmesi. Yıkanması ve devamlı olarak temiz tutulmasını sağlar,
46- Cadde ve
sokakların periyodik olarak süpürülüp temizlenmesini sağlar,
47- Günlük
olarak göreve çıkan çöp araçları garaja döndüklerinde çöp haznelerinin
yıkanması ve ilaçlanmasını sağlar,
48-Belediye
sınırları içerisinde temizlik çalıșmalarının aksamadan yürütülmesi ișlemlerinin
yapılmasını sağlar,
49- Çevre
sağlığı ile ilgili yapılan araștırma ve geliștirme çalıșmaları yapar,
50- Mer’i
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevleri icra
eder.
Denetim ve Disiplin Hükümleri
MADDE 9),
a) Temizlik İşleri
müdürü birimde çalışan tüm personelin (memur,kadrolu işçi, sözleşmeli personel,
sürekli işçi vb.) disiplin amiri olup ilgi personeli her zaman denetlemeye
yetkilidir.
b) Temizlik İşleri müdürlüğünde çalışan tüm
personeller kadro ve unvanlarına göre tabi oldukları mevzuattan doğan disiplin
hükümlerine uymakla yükümlüdürler.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmenlik
MADDE 10) Bu yönetmenliğin yürürlüğe girmesi ile
birlikte varsa yürürlükte olan Temizlik İşleri müdürlüğüne ait yönetmenlik
yürürlükten kaldırılmıştır.
Yönetmenlikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 11) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan
hallerde yürürlükteki ilgili kanun, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine
uyulur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yürürlük, Yürütme
Yürürlük
MADDE 12) Bu yönetmelik hükümleri Muradiye
Belediye Meclisince kabulü ve 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği
tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13) Bu Yönetmelik hükümlerini Muradiye
Belediye Başkanı yürütür.
Yenişehir Mah. 113. Sok. No:2 Muradiye / VAN
0432 451 20 16